G Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Jeg har fått tak i en RT-N12 D1 som jeg ikke har pakket ut riktig enda. Leser på Newegg.com en del kommentarer om denne, her: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=33-320-168&SortField=0&SummaryType=0&Pagesize=10&PurchaseMark=&SelectedRating=-1&VideoOnlyMark=False&VendorMark=&IsFeedbackTab=true&Page=3#scrollFullInfo En anbefaler til og med OpenDNS, som jeg aldri har satt meg inn i tidligere. Andre sier litt positivt og en del negativt om de alternative firmwares fra DD-WRT og Tomato på denne boksen, og at det fungerer best med originale ASUS firmware, mens andre sverger til alternativ firmware. Jeg lurer på om denne kan gjøre en bedre jobb enn Altibox sin Zyxel P2812? Det er det kablede nettet som er viktigst at fungerer for min del. Og da er det litt hyggeligere å ha 4 porter med en standard router, enn kun 1 PC-port på den der Zyxel-routeren (har likevel greid å få ustabile signaler på TV-porten i tillegg fra den). Dette er et midlertidig oppsett jeg har i tankene. Og det skal vare noen måneder til jeg setter inn noe enda heftigere. Kan man på Altibox sin media-converter (den som gjør om fiber til RJ-45) koble hva som helst rett innpå? Router (ja??), Switch (ja eller nei???) og frikoble seg fra P2812-boksen? Ser følgende kommentar med litt googling: HET3012-boksen er en såkalt mediaconverter. Det er ekstra boks hvor fiberkabel termineres slik at den kan bli koblet på Zyxel-boksen. Skal du koble på en egen router må den kobles via Zyxel-boksen. brukerkommentar om Asus-boksen Low features. Takes FOREVER, to save a change. If you change anything, say update a port number for port forwarding it takes 45-120 seconds to update. It is the most absurd thing I have ever seen. There is no option to disable login from WAN. so anybody can attack this router and there is nothing you can do about it. Og litt klager på at kun kanal 6 er tilgjengelig for WiFi'et. Så et dårlig valg i tette nabolag :-) Endret 12. desember 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Første litt sånn i mot. Men sikkert ikke noe kjempeproblem. Det er å å skru på antennene. Jeg greide at gjengestanga til coaxpluggen (eller hva det heter) løsnet på innsiden, og det nytter ikke etterstramme den utvendige mutteren. Nå lurer jeg litt på om man kan stole på Altibox-kundeservice. Fant denne kommunikasjonen ved googling: https://nb-no.facebook.com/Altibox/posts/10150409397574308 At man må koble router via PC-porten på Zyxel-routeren deres for å få det til å virke. Er litt i tvil om at de forsøker å mislede folk utav forskjellig uføre, men at det likevel går, basert på at de sier de ikke supporterer noe som helst annet. Endret 12. desember 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Må si jeg stusser litt på hva routeren nå egentlig spør etter. Har jeg tuklet med en innstilling for mye nå? Jeg forsøker brukernavn: admin Men, det liker den ikke. Klør meg litt i hode nå. EDIT: Vet ikke hva som skjedde. Men, det er satt opp til å surfe. Den har sikkert et feil passord når jeg taster det elns. Alternativt, så så jeg at det var litt "ikke fullført" i måten jeg klikket meg hit og dit i menyene før jeg valgte lagre. Det er vel kanskje en Reset som behøves. Eller at jeg venter til jeg må inn i admin-innstillingene på den med en Reset: http://www.manualslib.com/manual/438014/Asus-Rt-N12.html?page=8#manual Endret 12. desember 2013 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå