AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Har nå slitt med forkjølelse/influensa i mange uker. Hvert år med det samme - forkjølelse som kommer og går, gjerne en/flere uker syk, noen dager/uker frisk, så syk igjen. Underveis blir det mange legebesøk og sykemeldinger noe som plager både meg og arbeidsgiver. Legene ser ut til å ha gitt opp å finne årsaken og kun sier at noen "er lettere disponert for å bli syk". Spiser sunt og tar i tillegg vitamintilskudd, omega3 samt immunstyrkende kjøpt på helsekost. Utover vinteren har blodprøvene enkelte år vist vitaminmangel! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Mistenker at det ligger noe bak som forstyrrer immunforsvaret for dette kan umulig være normalt? Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hvordan er kostholdet ditt generelt? Er det sunt, og hva består det av? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Tips til å finne årsak: Hvordan er inneklimaet hjemme, transportmiddel og det du ellers oppholder deg? Har du alergi mot husmidd? Hvor ofte vasker du hjemme? Er klimaanlegg i bil full i sopp? Har du kjæledyr? Går du på imundempede medisiner? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Kostholdet består av mye grønt, lager ofte wok og er glad i salat og heldig som har barn som også liker det! Spiser vanligvis fullkornprodukter der det er mulig (pasta, ris, grovere brød), Bruker sjelden rødt kjøtt, men mye kylling og rød fisk (spesielt laks). Inneluften er sjekket for flere år siden og den var god. Har ingen kjæledyr, full vask som regel et par ganger i måneden. Klimaanlegg i bilen er ikke sjekket, men i de årene jeg har slitt med dette har jeg hatt tre ulike biler, hvor kun den siste har klimaanlegg, og like mange bosteder uten at sykdomsbildet har endret seg. Bruker ingen medisiner bortsett fra ved sykdom, og har ingen kjente allergier. Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Du har vel tilfeldigvis ikke noe luftkondisjonering eller lignende på i huset ditt/soverommet ditt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Her er det kun vinduer og lufteluker i hele leiligheten. Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ok. Sprit dørhåndtak, bytt hånkle ofte (har vurdert selv å gå over til papir hjemme da det er det mest hygieniske) og ikke del på drikke og spiseutstyr. Vask hender ofte. Du får kjøpt saltvannsskyll på apoteket. Ferdigblandet er dyrt i lengden. Du kan også kjøpe utstyr der du må blande saltvann selv (uten jod). Dette er best. + En type nesepray som irriterer slimhinen og får opp tåreproduksjon og du nyser. Denne typen skal ikke innhaleres! Du kan også få fastlege til å bestille utredning for deg hos Øre Nese Hals på sykehus. Da blir du utredet. Er mandler tatt? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Mistenker at det ligger noe bak som forstyrrer immunforsvaret for dette kan umulig være normalt? Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Jo, å styrke immunforsvaret er alfa og omega - samt håndvask som preventivt. Så spørs det om du gjør det på den mest riktige måten. Legg vekt på følgende: Sjekk det daglige stressnivået og søvnkvaliteten (kan være det viktigste), hvitløk (kapsler) og honning gjerne kombinert med grønn te (fks. grønn gresshoppe eller eple/kanel). Honningen bør ikke varmes for høyt da det ødelegger mange enzymer. Varm på føttene. Virker litt gammelmodig, men varmeflaske i senga er bra selv om føttene ikke kjennes kalde. Eller gjør som Vegar Ulvang og bruke ullsokker (ja, til sengs altså). Selvsagt unngå kulde på hode og hender. Folk som ligger mye ute, blir mindre forkjølte. Prøv balkongen/terrassen? Vitaminpiller kan være verdiløst (ref. forskning), få de heller inn via riktig kosthold. C-vitamin finner du mye av i nype og paprika bl.a. For meg innbefatter riktig kost også økologisk. PS: Har du prøvd Floradix? Naturlige vitaminer. Du finner den rimeligst i butikker som Coop Prix og Rema 1000. Bør nok ikke tas hele tiden, men ta en måneds kur kanskje og sjekk blodet etterpå. Tenker på den med jerntilskudd og vitaminer. Endret 13. desember 2013 av GEIRHH Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Bruker mye honning og hvitøk, ofte jeg spiser et fedd alene om det ikke brukes i mat den dagen. Jerntilskudd trenger jeg ikke for jeg har litt for mye, og det er vurdert utredning av dette. Sokker på bena om natten er forsøkt, da bader de i svette etter kort tid og føles fryktelig kalde! Enkel utredning er forsøkt der også astmamedisin ble brukt med positiv virkning. På grunn av svært god lungekapasitet og oksygenopptak var konklusjonen ingen astma... Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Etter alt dette så vil jeg si at det er rart at du er så syk etter alt det du har skrevet her. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Det er jeg helt enig i, og frykter jo selvsagt at det kan ligge noe alvorlig bak. Eneste som er forsøkt og gir positiv virkning er astmamedisin, men når legene nekter å godta det så kommer jeg jo ingen vei. Anonymous poster hash: d3dfb...fc5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå