a1b2c3d4 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg lurer på om det er noen som vet hva som skal til for å få tillatelse til å kjøpe ren metanol(ikke innblandet noe olje)? I følge denne linken får ikke privatpersoner bruke metanol til produksjon av biodiesel: http://www.miljodirektoratet.no/no/Nyheter/Nyheter/Old-klif/2005/November/Metanol_er_giftig/ Hvordan får man en rekvisisjon slik at man får kjøpt dette lovlig? Og er produksjon av biodiesel en "god" grunn for behovet for et slikt giftig stoff? Tenkte jeg skulle høre her før jeg evnt kontakter politiet! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Du må eigentleg berre søke og argumentere med kvifor du trenger å ha tilgang på rein metanol. I utganspunktet ville eg tru at produksjon av biodiesel ville være ein god grunn, men i følge linken du har lagt med så er det tydeligvis ikkje rekna som ein god nok grunn. Det er mulig at litt av årsaken til det er at det ikkje er ønskelig at privatpersoner produserer drivstoff. Det er også mulig at dei har endra praksisen sidan denne artikkelen var publisert. Jo bedre grunn du har, og jo meir profesjonellt du har tenkt å drive, jo høgare er nok sannsynligheita for at du får tillatelse. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hva med å få tak i nitrometanol? Eventuelt henvende deg til politiet og si at du skal bruke det på din blodtrimma rc bil med nitromotor. Drivstoffet der er ofte bestående av metanol. Biltema hadde for noen år siden en rødsprit som var nesten bare metanol i. Rød metanol tror jeg den het. De kalte alle sammen tilbake igjen, men kan være du har en sånn stående i garasjen/boden/kjelleren? Men jeg kan ikke huske vi brukte metanol når vi fremstilte biodiesel på skolen? Vi brukte noe soyamargarin husker jeg. Kokte det opp og blandet med noe annet. Men det var bare lovlige stoffer vi brukte, og vi planla å lage det hjemme og prøve det på bilen til en i klassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå