Gå til innhold

Lokallagsleder i FpU anmeldt for voldtekt

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Lokallagsleder-i-FpU-anmeldt-for-voldtekt-7404447.html#.UqnW1GRDsdI

Så hva tror dere? Er FpUere og FrPere mer utsatte for å voldta? Er det like mye voldtekt i de andre partiene og media fokuserer utelukkende på FrP? Eller er det like mye voldtekt i alle partier og JEG fokuserer utelukkende på FrP?

Jeg tror FrP er fulle av egoister som har mindre empati og derfor har lettere for å skade andre. Det er nok mye hvitsnippkrim i FrP også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror FrP er fulle av egoister som har mindre empati og derfor har lettere for å skade andre.

Det trur jeg også er grunnen.

Men, for alt vi vet, er det statistisk uviktig. Kanskje det bare er tilfeldig at FRPere oftere er involvert i slike saker? Eller, som du også sa, så kan det hende det bare er mine egne fordommer som gjør at jeg oftere ser slike saker, og ikke lignende saker fra den andre leiren.

Lenke til kommentar

Så hva tror dere? Er FpUere og FrPere mer utsatte for å voldta?

Nei.

Er det like mye voldtekt i de andre partiene og media fokuserer utelukkende på FrP?

Ja. Og nei, media har dekket det meste av slike saker. Rart du ikke har fått det med deg.

Eller er det like mye voldtekt i alle partier og JEG fokuserer utelukkende på FrP?

Det er irrelevant. Voldtekter har intet med partitilhørighet å gjøre. En person som er kåt på å regulere og innskrenke andres frihet, og som er med i SV, Rødt, eller AP, kan også være en person som tar seg til rette uten å ha lov til det seksuelt.... Man har jo Øygård for eksempel som både ville innskrenke friheten i bygda, og styre livene deres, samtidig som han forsynte seg grovt seksuelt på ei lita jente...

Jeg tror FrP er fulle av egoister som har mindre empati og derfor har lettere for å skade andre. Det er nok mye hvitsnippkrim i FrP også.

Det tror ikke jeg. Jeg tror at FrPere består av folk som er lei av AP, og som ønsker et alternativ til det. Det er jo ikke så veldig stor forskjell på FrP, AP, Høyre og de andre etablerte partiene egentlig.

De som trodde på APs, SVs, og SPs løgner om privatisering av helsevesen etc, når FrP kom til makta, er i dag enten svært lettet, eller de er svært skuffet...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at det er kommet så mange poster allerede. Jeg hadde lyst til å demonstrere mine synske evner ved å forutsi at denne debatten ville åpnes med "FrPere er mer tilbøyelige til å voldta!" som så kontres med "jammen AP og Venstre har også hatt voldtekter!". Handler egentlig alt om stammetilhørighet?

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Lokallagsleder-i-FpU-anmeldt-for-voldtekt-7404447.html#.UqnW1GRDsdI

Så hva tror dere? Er FpUere og FrPere mer utsatte for å voldta? Er det like mye voldtekt i de andre partiene og media fokuserer utelukkende på FrP? Eller er det like mye voldtekt i alle partier og JEG fokuserer utelukkende på FrP?

Rune Øygard.

Lenke til kommentar

Dette er i alle fall en start om vi ser på fakta for noen år tilbake:

http://www.dagsavisen.no/samfunn/frp-politikere-oftest-straffedomt/

Her var det:
FrP: 12
Ap: 5
KrF: 3

Sv, Sp og Venstre er ikke nevnt i forhold til statistikken her, men de hadde minst en hver på lista.
Høyre hadde ingen på lista på det tidspunktet (de har vel hatt et par riper i lakken de også, som rundt lokalvalget i 2007 da et tidligere Høyre-medlem ble tatt for hemmelig bankkonto i Sveits: Per Ditlev Simonsen).

Lenke til kommentar

Eventuelt at de er dårlige til å skjule dem?

Siden du åpenbart ikke er en tilhenger av Frp, er du en av de som mener at de (for eksempel) skjærer alle muslimer over en kam?

Lenke til kommentar

Siden du åpenbart ikke er en tilhenger av Frp, er du en av de som mener at de (for eksempel) skjærer alle muslimer over en kam?

Tvilsomt at de er dårligere til å skjule dem, eller mener du at andre parti har skjult voldtekter?

Hva er egentlig vitsen med å ta opp diskusjonen omkring Frp og muslimer også her? Er vell ca 100 tråder du kan diskutere det i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tvilsomt at de er dårligere til å skjule dem, eller mener du at andre parti har skjult voldtekter?

Det har jeg ingen forutsetninger for å mene, men det er ikke usannsynlig at medlemmer både i Frp og andre partier har utført kriminalitet uten at media har fanget det opp (eller i liten grad).

Hva er egentlig vitsen med å ta opp diskusjonen omkring Frp og muslimer også her? Er vell ca 100 tråder du kan diskutere det i.

Jeg er ikke ute etter å diskutere Frp og muslimer. Jeg lurer på om trådstarter møter seg selv i døra.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener de står for dårlig politikk. Og generaliseringer er det faktisk umulig å unngå. Det viktige er om man generaliserer rasjonelt eller ikke. En gruppe bestående av folk med samme politisk grunnlag og medlemskap eller verv innenfor samme politiske parti er for eksempel en langt mer presis generalisering enn "muslimer".

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Kanskje det betyr at FrP'ere mener at når noen har sonet sin straff så har de gjort opp for seg og at partiet ikke skal drive med dobbeltstraff? I så fall et prisverdig standpunkt. (I de fleste tilfeller.)

Geir :)

Men får de straff? Bare se på Terje Søviknes, som hadde sex med en beruset 16-åring som ble observert gråtende i korridoren etterpå.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...