Gå til innhold

Problemer i mac-mail , noen e-poster vises ikke .. *Please help*

Anbefalte innlegg

Flyttet over inbox mappen for e-poster fra min gamle mac til min nye, problemet er at noen e-poster ikke vises, dette skjønner jeg ikke. De vises helt fint på min gamle mac, men ikke på den nye etter flyttingen. Der som gjør det ekstra merkelig er at innholdet vises i preview , men ikke på selve e-post innholdet. Ser slik ut: http://screencloud.net/v/lCEV (preview tekst med blå bakgrunn)

Tips til hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Jeg ha nå byttet tilbake til den gamle mappen slik at e-postene nå vises (fortsatt uvisst hvorfor de ikke vistes tidligere, tror det kan komme av at de lå flere inbox mapper i mail folderen el.

Anyway, bakgrunnen for dette er kort fortalt er at jeg skal ha gamle mailer fra Januar 2013 - September 2013 flyttet FRA min gamle macbook TIL min nye imac (min nye imac tok jeg i bruk fom. September slik at her ligger mailer fra September og fram til dagens dato).

Det jeg gjorde var å hente mail mappene fra den skjulte bibliotek mappen fra min gamle macbook, og sende dem til min imac via airdrop. Jeg hadde trodd at det skulle være en ryddig fordeling rangert på dato i mappene slik at jeg bare kunne finne mappen(e) for Jan-Sep evt markere mailer i denne perioden å føre over dette, men det var det absolutt ikke. Det er delt inn i 9 mapper med masse undermapper, og det virker ikke som det er noen form for dato rangering i det hele tatt, SVÆRT rotete og tungvinnt :/

Vet du om det finnes en annen måte å få flyttet over et parti e-poster fra gammel til ny maskin feks. via icloud el. , at jeg kan markere mailene jeg skal HA MED VIDERE direkte i osx mail appen, for så å flytte dem til en annen inbox på den nye maskinen? (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Eneste alternativet jeg ser nå er å gå igjennom 8 måneder med mail manuelt på gammel maskin, og videresende de jeg MÅ ha ... men det blir å ta laaang tid :/

Alt hadde vært lettere om jeg hadde IMAP konto, men dette er en POP konto fra online.no :/

Lenke til kommentar

Hva med å lage en gmail konto f.eks, legge den til i mac mail, og rett og slett kopiere mailene fra din online konto over til gmail kontoen(imap)? På din gamle macbook, hvor alle epostene ligger komplette.

Det var det jeg gjorde da jeg gikk fra min gamle pop konto til gmail kontoen, riktignok i outlook på windows.

Lenke til kommentar

Det kan funke faktisk. Tror du de fortsatt beholder datoene etter alle flyttingene, slik at de legger seg inn der de skal i min nye ibox (som sorterer mail på datoen de er sendt) ? Eller vil det bli krøll med datoene siden de må via en gmail konto på veien til den nye mac mail inboxen?

Lenke til kommentar

Det kan funke faktisk. Tror du de fortsatt beholder datoene etter alle flyttingene, slik at de legger seg inn der de skal i min nye ibox (som sorterer mail på datoen de er sendt) ? Eller vil det bli krøll med datoene siden de må via en gmail konto på veien til den nye mac mail inboxen?

Jeg tror det skal funke, jeg gjorde denne operasjonen for en kamerat for litt siden, men husker ikke om datoene ble beholdt. Men jeg tror datoen ligger i metadataen, og da bør den videreføres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...