Gå til innhold

2 Ghz bærbar, jævlig dyrt?

Anbefalte innlegg

Okei, jeg kan fint lite om pc. Jeg har selv en HP6530B, som er en skolepc jeg fikk i 2010 eller noe. Jeg har Sims 3 på denne, og dataen krasjer etter 5 min med spilling. Jeg har tenkt på en stund å kjøpe en ny pc, eller allefall spare til en. Derfor vil jeg da ha en pc som ikke har problemer med å kjøre Sims 3 og tilleggspakker om jeg vil.

Ser på Sims 3 at det trengs 2 Ghz P4-prosessor for XP, og 2,4 Ghz

P4-prosessor for Vista eller Windows 7. Søkte bare litt på nettet etter billigst mulig bærbare, og fant da ingen under 4000,-, med 2Ghz prosessor. Må man ut med over 4000,- for å få de ytelsen? Føler ikke at Sims 3 er sånn veldig high tec spill, rart at man må ha så dyre pc'r for å spille det tenker jeg :p Noen som har anbefalinger å komme med?

Et annet spørsmål, måå man ha windows 8 på alle nye pc'er nå? Haaater det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, så godt å vite! Synes det var veldig underlig at så få pc'er hadde mer enn 2 Ghz, og de få kosta jo flesk. Jeg bryr meg ikke så mye om bærbar når det kommer til det tekniske, så er uaktuelt å bruke noe særlig mer enn 4000,- på en :omg:

Hvilken av "billig-pc'ene" vil du anbefale da? Et spesielt merke, eller en spesiell pc kanskje? :)

Endret av Linneahjelpesløs
Lenke til kommentar

Sikkert en vanesak, tungvint å sette seg inn i noe helt nytt som det der. Skjønner ikke vitsen med touchskjerm på pc heller, men sånn er det :w00t:

Flere tips til pc for studentbudsjett? :roll:

Denne burde være et bra kjøp: http://www.expert.no/databaerbarpc/toshibasatellitec55a1mwlaptop/p/10775/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Ikke lurt å gå mye under 4000 skal du ha noe som fungerer en liten stund fremover. 4000 er uansett latterlig lite for en PC.

Like greit å gå for Win8 ja. Det vil jo støttes lengre enn win7.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Denne burde være et bra kjøp: http://www.expert.no/databaerbarpc/toshibasatellitec55a1mwlaptop/p/10775/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Ikke lurt å gå mye under 4000 skal du ha noe som fungerer en liten stund fremover. 4000 er uansett latterlig lite for en PC.

Like greit å gå for Win8 ja. Det vil jo støttes lengre enn win7.

Den var grei nok, og vil fungere til ditt bruk, men eg har generelt dårlige erfaringer med toshiba. Hvis du ser bort i fra dette så er dette her en grei maskin! :D Når du da kun tenker på spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Angående det med at Sims krasjer så er nok PCen din klart god nok til å kjøre det, men du har nok heller en god del støv i PCen, eller mye søppel installert.

Stemmer nok dette. En PC skal ikke kræsje av å bli spilt på. Såvidt jeg vet er det 5års reklamasjon på PC-er også.

Lenke til kommentar

Angående det med at Sims krasjer så er nok PCen din klart god nok til å kjøre det, men du har nok heller en god del støv i PCen, eller mye søppel installert.

Har nettopp hatt oppe pc'n faktisk, å tatt vekk alt av støv. Men husker for et par år siden også da jeg spilte Sims på denne maskina, så krasja den da også. Kommer plutselig opp blå skjerm der det står no, som jeg såklart ikke husker nå. Også starter maskina på nytt av seg selv.

Mye søppel tror jeg ikke jeg har, går gjennom å sletter ganske ofte og laster generelt ned veldig lite nytt på pc'n :-P Men gudene vite.. Men jeg har jo ikke systemkravene som trengs for Sims 3, etter hva som står på nettsida deres? Tenkte det var grunnen til at spillet, eller hele maskina, krasjer. At den bare ikke tåler det :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hold deg for guds skyld unna Acer og HP, så klarer du deg bra. Lenovo, Asus og Dell er vel kjent for å ha god kvalitet. Acer er det verste jeg noensinne har vært borti, og på jobben har vi byttet ut nesten alle Acer med Asus allerede etter 2 år. Måtte sende inn på service hele tiden.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

At dere måtte sende inn acer maskinene betyr ikke ar dette er dårlig. Det er mulig at bedfriften deres hadde kjøpt inn dårlige maskiner fra acer, for det finnes en rekke acer maskiner somer gode!

Når det gjelder HP så er jeg uenig med deg. HP er geniale på å stappe inn mest mulig godsaker i en maskin uten at det blir for dyrt, så det skal de ha skryt for! Noen beskylder HP maskinene for å produsere mye varme, men dette gjelder kun for billige modeller!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

verste med alle sammen!!!! med kanskje unntaket av lenovo, som jeg dog ikke har kjøpt privatmaskin av så, jeg må ta med lite forbehold er all den j***** bloatwaren de slenger inn på maskinen.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvilken begrunnelse? både innenfor tidligere yrke samt hobby. skal dog ikke si noe om hvordan det er i dag da jeg kjøper en laptop hvert 3 år, men når jeg virkelig jobbet med det så var de aller fleste maskinene infisert med bloatware, dvs programmer som ikke er nødvendig men som alikevel spiser opp resursene til maskinen som leverandøren legger inn... de verste var uten tvil acer med asus og hp som gode nr 2 og 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...