Makky Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Kvitteringer fra f.eks. parkeringsbilletter o.l., kan man føre fradrag for mva på dette når man bilagsfører det? Og stemmer det at mva for overtidsmat o.l. ikke kan fsplittes, men føres som en kostnad under ett? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Fradragsretten for merverdiavgift på parkeringsutgifter avhenger av hvilket kjøretøy som parkeres og i hvilken forbindelse utgiftene er oppstått. Avgiftsmyndighetene anser parkeringsutgifter som en bilkostnad, slik at merverdiavgiftsbehandlingen følger kjøretøyet. -> Dvs persontransport/personbil Ikke mva fradrag. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 I mitt tilfelle er det privat bil brukt til kundemøte som skal bilagsføres. Jeg tar ikke ut lønn i selskapet, så jeg har ikke modulen "reiseregning". Blir det feil å bilagsføre det direkte i regnskapet? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Neida, modulen "reiseregning" er bare for å gjøre det enklere for de som har mange reiseregninger, for da blir beløpene ført rett i regnskapet. Så lenge du kun har få reiser, lager du den på papir selv og bokfører som et vanlig bilag. Du kan for eksempel bruke statens standardblankett (fant en her http://uit.no/Content/283164/Reiseregning%20Norsk.pdf) elle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå