Gå til innhold

Hvilket FPS-spill (for variert spillestil)

Anbefalte innlegg

Hvilket FPS spill av CoD:Ghost, BF4, FC3, osv har det gameplayet der spillerne selv kan bestemme hvordan de ønsker å spille multiplayer?

Jeg foretrekker litt sniking, og ikke så alt for mye rushing. CoD:MW-serien har vært nokså god på det, da du får lyddempere, perks som gjør at du ikke synes på radar, radar som du kan feste på våpenet, osv. CoD kan selvfølgelig spilles som run and gun, men følte spillet la opp til litt etter eget ønske. Noe av problemet jeg hadde med CoD-spillene var hvordan enkelt av banene var lagt opp, da de la litt opp til mye løping.

Jeg har kun FC3 av disse spillene, men føler at det blir litt mer rent shooter, uten for mye variasjon. Jeg kan selvføgelig snike rundt lenge i FC3, men det virker som om spillet er lagt opp til run and gun. FC2 var nokså bra lagt opp til å kunne snike seg rundt på mange av banene synes jeg :/

Finnes det noen FPS-spill som ragerer spillerne etter kill/death-ratio, og gir XP utifra dette? Samme om noen har 40 kills om de har 80 deaths, synes det ødelegger focuset på taktisk gampeplay. Og ønsker veldig gjerne et spill der man ikke trenger å bruke eveigheter på å bygge opp karakteren sin, jeg vil kun spille. Om jeg kan låse opp alt av oppgraderinger vie en DLC så er det et stort pluss, så kan jeg fokusere på selve gameplayet med en gang.

Om det blir Ghost, så tror jeg at jeg skal prøve det på Wii U. Noen som har erfaringer med Ghost på Wii U, og gjerne både Wii U og PS3 eller 360, som har noen innspill?

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg likte MW2 bedre enn BC2 og BF3. I BC2 kunne man låse opp all oppdateringer via dlc, som var en av grunnene til at jeg spilte det veldig mye. BF-spillene pleier å ha noe mer begrensinger i valg av karakteroppsett sammenlignet med FC og CoD, men har spillet karakteroppsett som gjør at du kan spille mer sneaky?

Banene i FC3 er laget så du veldig ofte føler at du er en skyteskive. og svært ofte er det nokså tilfeldige konfrontasjoner siden banene er så tette, ofte noe trange, men i mange tilfeller et drøss av steder motspillere kan komme inn på. Noe som gjør det vanskelig å holde oversikt. Det går selvfølgelig an å se på kartet hvor lagkamerater er, og anta hvor du vil ha cover, eller hvor du kan flanke motspillere, men alt i alt er nok FC3 kanskje det jeg liker minst av dem, og det er i stor kontrast til FC2 som jeg likte veldig godt.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve Red Orchestra 2/Rising Storm. Det er unlocks, men de er små sidegrades eller kosmetiske endringer på soldaten din i tillegg til noen promille ekstra stamina, f.eks. Ingen vurdering etter K/D, fokuset ligger på lagarbeid og å faktisk få tatt objectives (iallefall om du spiller Conquest). Siden alle tåler veldig lite, og en side stort sett skal angripe punkter som de andre aktivt forsvarer, blir det mye intens kravling ispedd panisk framrykking til neste dekning.

Kun PC, da, men har ikke så stive systemkrav.

Lenke til kommentar

Rising Storm er kun til Windows, og jeg bruker ikke Windows :/

Er ingen FPS som faller virkelig i smak for tiden :/ Kanskje det kommer noen til neste år. Neste TimeSplitters (Rewind) burde vel komme ut i 2014? Om de noen gang blir ferdige med det spillet. Eller Rainbow Six: Patriots. Om jeg ender opp med PS4 så kanskje Killzone 4, men blir sikkert mye av det samme det også :/

Modern Warfare 4 kan vel også kanskje komme ut i 2014. Siden det var IW som lagde Ghost, og Treyarch som lagde Black Ops 2 (og de kommer nok ikke til å lage MW), så er det nok nesten sikkert at Sledgehammer Games skal lage neste MW. Det kan sikkert bli bra med noen nye utviklere, og en tre års syklus mellom Trayarch, Infinity Ward og Sledgehammer Games, som gir dem et ekstra år å jobbe med spillene på.

Har testet de tre andre spillene nå.

Personlig synes jeg Battlefield 4 var det mest rotete av dem. Du må ofte bevege deg over helt åpne felt uten store muligheter for cover på mange av banene. Siden banene er så store og åpne, så virker det som om det er til stor fordel for snipere. Jeg likte Bad Company 2 bedre enn BF4, så kanskje jeg kommer til å foretrekke BC3.

Ghost er nok det jeg likte best av dem. Kjøpte det til Wii U for å teste FPS på den konsollen, likte Pro Controller og synes grafikken var veldig god :) Men synes det er synd at de har tatt vekk heartbeat sensor. Noe som gjorde det mulig å spille litt mer stealthy en kun run and gun, og ga et par perks mer mening. Kanskje den mest irriterende delen med Ghost er hunden. Den er kul å ha, for all del, den dreper de fleste før de aner at den er der, nesten umulig å drepe i trange ganger, og veldig overaskende når den angriper da den er så lav. God luktesans har den tydeligvis også, da den har en enormt stor fordel med å søke opp motspillere. MEN, kanskje det mest merkelige med hunden er at du dør raskere enn med noe skytevåpen, og det virker som om den tåler mer enn mennesker :/

Kan ikke Nintendo lage en egen FPS-franchise? :/

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...