Gå til innhold

Hvilken fil-type?

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned masse filmer i det siste, og vil nå brenne dem på min flunkende nye NEC 1300. Men å få disse filmene i riktig dormat til min DVD-spiller, har oppstått som et stort problem. Men jeg fant løsningen, Spaceworld selger nå en dvd-spiller som leser dvd-plater i div-X format. Og det er jo storartet, MEN er jeg har også lastet ned masse filmen i mpg format. Er det det samme som Div-X? Og er det mulig å omgjøre disse til Div-X?

takker for all hjelp! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ingen vits i å gjøre om mpeg til DivX. DivX er avi mens mpeg er de filene som brukes til DVD. Du kan jo alltids brenne ut mpeg filene dine som vcd eller svcd å spille dem på dvdspilleren. Men jeg er sikker på at DivX maskinen tar mpeg filer også.

Aller helst burde du slutte å laste ned filmer å kjøpe dem heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Når du brenner mpeg filen ut pleier Nero konvertere den til å passe hvis den ikke er beregnet til DVD. Min erfaring tilsier at alle mpeg filer kan konverteres til å spille i en DVD spiller.

Lenke til kommentar

liten guide!

VCD(mpeg 1) relativt dårlig kvalitet. Så og si alle dvdspillere støtter dette formatet

SVCD(mpeg 2, samme format som på dvd plater) god kvalitet og ganske god støtte

Div-X(AVI) veldig god kvalitet og ettervert er det flere dvd spiller som støtter det.

XVID(mpeg 4) veldig god kvalitet begynner å bli utbredt og kan spilles på så og si alle dvd spillere som støtter Div-X.

edit: skrivefeil

Lenke til kommentar

Fin oppsumering over, men merk at selv om mange DVD-spillere klarer å spille av f.eks. VCD-formatet sliter de med hjemmebrente plater!

Det betyr at du kan risikere å kunne spille av en VCD du har kjøpt, men ikke en VCD du selv har brent.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
Fin oppsumering over, men merk at selv om mange DVD-spillere klarer å spille av f.eks. VCD-formatet sliter de med hjemmebrente plater!

Det betyr at du kan risikere å kunne spille av en VCD du har kjøpt, men ikke en VCD du selv har brent.

/Øystein :roll:

Det er ikke bare hjemmebrente plater.

Merker at merket har en del og si.

Verbatim cd-er fungerer glimrende mens visse noname cd-er sliter den med.

Lenke til kommentar

de fleste dvd spillerene støtter divx 5/4/3 noe som vil si at dem tar alle divx filmene som er vert å ha. En del av dvd spillerene er firmware kompatible noe som vil si at du kan gå inn på produsentenes hjemme side laste ned en iso fil og brenne den på en cd slik at dvd spilleren bli up2date.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...