Gå til innhold

Billigst mulig reise til storby

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger tur for to til Praha eller Paris i tidsrommet 22.februar til 1.mars (kan være fleksibel en dag eller to begge veiene). Er det noen som besitter tips om fly og hotell (sentralt) som er god for disse to byene i tidsperioden? Reiser fra Bodø. Ønsker bra standard på hotellet, ca 4 stjerner og ønsker sentral beliggenhet.. Ny på dette med reise sett bort fra charterturer så ønsker tips og råd til hvor jeg kan finne en billigst mulig løsning. Tenker ca 5-6k per pers for en uke om det er mulig med mine krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist gang jeg var i Praha bodde vi på Hotel Caesar Prague. Rimelig, veldig nært alt som er (ca et kvartal fra elva, så er det bare å følge den oppover til Karlsbrua og/eller Gamlebyen.

Store rom, OK standard, vanntrykk i dusjen og Air Conditioning. Spiste aldri middag der, men er man i Praha så er det så vanvittig mange andre gode og grisebillige restauranter hvorenn du snur deg. Siste måltidet vi hadde der nede, så spiste vi rett ved siden av den astronomiske klokka (turisttråkk nummer èn). Forrett, hovedrett, dessert, ei lita flaske vin og fire øl kom på knappe 200 norske kr.

Jeg bestilte turen på vårparten, og jeg og ho andre dro ned i August samme år. Fly+Hotell kom på tilsammen(!!) 5200 fra Søndag til Fredag.

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist gang jeg var i Praha bodde vi på Hotel Caesar Prague. Rimelig, veldig nært alt som er (ca et kvartal fra elva, så er det bare å følge den oppover til Karlsbrua og/eller Gamlebyen.

Store rom, OK standard, vanntrykk i dusjen og Air Conditioning. Spiste aldri middag der, men er man i Praha så er det så vanvittig mange andre gode og grisebillige restauranter hvorenn du snur deg. Siste måltidet vi hadde der nede, så spiste vi rett ved siden av den astronomiske klokka (turisttråkk nummer èn). Forrett, hovedrett, dessert, ei lita flaske vin og fire øl kom på knappe 200 norske kr.

Jeg bestilte turen på vårparten, og jeg og ho andre dro ned i August samme år. Fly+Hotell kom på tilsammen(!!) 5200 fra Søndag til Fredag.

Takk for godt svar!

Bestilte du fly og hotell separat da? Hvilket flyselskap?

Vi reiser jo i vinterferien for Nordland fylke, så er antageligvis litt dyrere da.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte faktisk mellom www.reisefeber.no, så det blei en pakketur av det. Jeg bor på østlandet, så flyet gikk fra Gardermoen. Tror det var Norwegian vi fløy med.

Muligens fly blir litt dyrere fra Nordland, men kan ikke tenke meg at hotellet vil være spesielt dyrt. Vi dro tross alt omtrent midt i høysesongen og enda da var det latterlig lave priser.

Liker meg godt i Praha, Vært der en fem-seks ganger nå.

Edit: Og hvis du kikker litt rundt så vil du finne et HAV av hoteller som ligger både nærme og holder en helt grei standard.

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...