Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal gutter ha hår under armer?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Åssen er samfunnet per i dag når det kommer til gutter og hår? jeg har utrolig dårlig selvbilde, og jeg vil egentlig bare følge strømmen når det kommer til dette, da jeg ikke aner hva jeg burde selv.

Noen av dere sier nok "gjør som du føler for", men jeg føler meg ikke komfortabel med mindre jeg får høre av andre at det er riktig.

Noen sier det er manlig å ha hør under armene, andre sier det er uhygienisk, noen sier det er ekkelt.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 09318...80d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er berre dumt å seie det er uhygienisk. Skal man seie at halveden norske befolkningen som har 20 cm hår på hodet er uhygieniske? Nope.

Uansett dette går meir på personlige preferanser blant både gutter og jenter, det er ikkje noko endelig svar på dette sånn som det er i dag. Om håra under armen ikkje irriterer deg, så bør du sikkert ikkje gjere noko med dei. Men som sagt meiner eg dette er meir opp til deg.

Angåande sjølvbilete.

Prøv ein del forskjellige frisyrer for eksempel (om du har hår, altså på hodet ikkje under armen), finner du ein som du føler passer deg godt kan det gi deg betre sjølvbilete, også gjerne prøv forskjellige lengder. Ellers kan du begynne å trene (ja gode gammeldagse rådet), det hjelper utmerket om du trener ei stund og merker forskjellande.

Endret av Reconzile
Lenke til kommentar

Frå eit hygienisk perspektiv betyr det fint lite.

Spør du ein som bryr seg om sosiale normer så vil han nok seie: "Ja, klart menn må ha hår under armene. Ellers er dei jo ikkje menn!"

For oss andre som ikkje bryr seg om kva normene seier, så vil eg seie gjer som du sjølv vil. Vil du barbere litt eller alt vekk så har du lov til det.

Sidan du berre vil følgje straumen så er det kanskje tryggast å behalde håret, sidan mange - av grunnar eg ikkje forstår - skal legge seg opp i sånt.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen fasit på dette og alt er og blir hva man føler seg komfortabel med selv. Uansett hva du gjør kommer du til å møte på andre folk som ikke liker det. Når det er sagt oppfatter jeg det som mest vanlig å ikke barbere armhulen dersom man er mann.

Lenke til kommentar

Hei. Åssen er samfunnet per i dag når det kommer til gutter og hår? jeg har utrolig dårlig selvbilde, og jeg vil egentlig bare følge strømmen når det kommer til dette, da jeg ikke aner hva jeg burde selv.

Noen av dere sier nok "gjør som du føler for", men jeg føler meg ikke komfortabel med mindre jeg får høre av andre at det er riktig.

Noen sier det er manlig å ha hør under armene, andre sier det er uhygienisk, noen sier det er ekkelt.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 09318...80d

Hvis vi ikke skal ha hår under armene har naturen spillt oss et puss.

Hår under armene og andre steder gjør at det blir noe luftigere på disse stedene. Dette merker man godt hvis man ikke er vant til å barbere seg på enkelte steder da det blir veldig klamt og ubehagelig uten hår.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Som sagt, håret er der for en grunn, det er vel mer hygenisk med en uten, jeg tror vel særdeles få gutter fjerner håret under armene.

Håret i underlivet er der sikkert av ein grunn og, men eg ser ikkje på det som noko problem at folk friserer seg der.

Funksjonen til hår på kroppen er i dag i stor grad snakk om komfort og stil. Mange friserer seg i underlivet og under armane, og så lenge dei gjer det utan å få plager så ser eg ikkje kva som skulle hindre dei.

Håret under armane er der for å ventilere.

Lenke til kommentar

Den safeste måten for å ikke skille deg ut, siden det er det du spør om, vil jeg påstå er å trimme håret under armene. Så lite at det kun ser ut som du er så heldig at du har moderat hårvekst under armene.

Personlig har jeg aldri rørt håret under armene, men hadde jeg vært veldig redd for å skille meg ut ville jeg nok ha trimmet det litt.

Lenke til kommentar

Nei, gutter skal ikke ha hår under armene. Men når en gutt blir mann, da får han hår under armene. Det er et tegn på at du er mann. En Mann fjerner aldri synlige tegn på at han er nettopp en Mann med stor M. Det er bare små manneprinsesser som gjør det, og mange stiller spørsmål ved deres legning.

hva kalles menn som ikke tør trimme armhårene, som de egentlig har lyst til, fordi ANDRE folk har en mening om hvordan det skal se ut? pinglegutter kaller jeg dem, og et idiotisk problem i utgangspunktet. du kommer bare med vås, mr dårlig ordspill på kjent stavangersk artist

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva kalles menn som ikke tør trimme armhårene, som de egentlig har lyst til, fordi ANDRE folk har en mening om hvordan det skal se ut?

Ekte Menn bryr seg hverken om hår under armene eller hva andre måtte mene om det. Hele problemstillingen er et resultat av dagens feminiserte ungdommer som konkurrerer med jentene om å være den peneste prinsessen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...