hamiso Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Har registrert at spørsmålet er stilt nokre gonger før, men prøver meg eg òg, og håpar nokon kan gi viktige råd av typen "løp og kjøp" eller "styr unna!" Har sett at nokon er svært misnøgd med MTD, og at nokon er svært nøgd med Toro, Husqvarna og Honda. Men dette er skrive av enkeltpersonar, og har ikkje sett nokon stad at mange er enige i kva som er dårleg og bra. Har ein ganske stor oppkjørsel med grov grus (tenkjer å pakka til den første snøen med bil, for å hindra at det kjem grus inn i snøfresaren) og har då behov for ein forholdsvis kraftig to-trinns fresar. Vil jo helst ha ein så driftsikker og problemfri maskin som mogleg (det vil me vel alle...) Lurer vidare på om beltedrift har noko for seg når det kjem store mengder snø. Bur på Øvre Romerrike, og nærleik til ein god forhandlar som har peiling og yter god service hadde òg vore fint. Så viss de har erfaringar med nemnde forhandlarar, er det kjekt å få vita om det òg. Har sett desse snøfresarane på finn.no, som eg lurer på: -Toro Power Max 826 oev - 1 år gammal, brukt visstnok 2 timar, 9500,-, Dal, privat. -Stiga Snow Fox, 9990,-, ny, Bråthen Maskinservice, Fenstad, -Jonsered ST2106, ny, 9.995,-, Jeka Maskin, Årnes, -SPS 11 hk (står ikkje type), ny, Scandinavian Pool System, Råholt, -Husqvarna 5524st, ny, 11.499,-, A-K maskiner, Kløfta, -SPS 13 hk 13.000,- SCandinavian Pool System, Råholt, ny, m belte, -Stiga Snow Blizzard; 13.990,- ny, Bråthen maskinservice, Fenstad, -MTD ME 66 T 15.990,- ny, Bråthen Maskinservice, Fenstad m belte, -Husqvarna st261e; 15999,- A-K Maskiner, Kløfta, ny -Honda HSS 655 LW 17900, Jeka Maskin, Årnes ny, -CUB Cadet 528 SWE; 17.990,- Bråthen Maskinservice, Fenstad, ny -Jonsered ST2109E 17990,-, Jeka Maskin, Årnes, ny -Husqvarna ST268EP 19449,- A-K Maskiner, Kløfta, ny. Endret 12. desember 2013 av hamiso Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Vi har en Toro 826 uten el. start og lys. Starter på første eller andre drag med riktig bruk av choke og bensin. Er vel tre år gammel, og har null problemer med med å kaste tung snø langt vekk. Det følger med en stav for å trykke ut snøen hvis den tetter seg i utkastet, men det har hittil aldri skjedd, ikke antydninger en gang. Det er også en slags joystick som justerer hvor snøen skal kastes, denne fungerer helt utmerket. Mye bedre enn å surre med en sveiv eller gjøre det manuelt, joysticken justerer også hvor høyt snøen skal kastes. Naboen har en ny ganske billig snøfreser, husker ikke hva den heter men begynner på "M" tror jeg, han knakk en bit av den roterende "skovlen" i front første gangen han brukte den. Han kjørt mange kg stein gjennom Toro'en, og aldri hatt noe problemer, lakken er også intakt. Ville kjøpt en freser der man kan koble ut driften på et og et hjul, blir vanskelig å snu når begge hjulene går like fort rundt. Jeg sier go for Toro. Har aldri sett behovet for beltedrift, er det mye snø setter man bare ned farten litt, har aldri skjedd meg med mindre jeg skal sette den på prøve å kjøre den inn i en stor snøfonn. Edit: Toro 828 vi har. Endret 12. desember 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Generelt sett så har jeg gode erfaringer med Husquarna. Aldri hatt noen problemer med de i det hele tatt, så hvis jeg skulle ha gått for en av de du nevnte så ville jeg ha valgt en husquarna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå