Countryman Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 God morgen Er ute etter litt informasjon ang. forsikring av dyr, i mitt tilfelle 2 katter. Jeg må flere ganger i året betale noen tusenlapper til vetrinær når de har vært ute og sloss eller tråkket i glasskår....var veldig nære nå nylig, å ryke på en dyr behandling for den ene, som kastet opp 3 dager i strekk - Røntgen og Dialyse ble foreslått fra vetrinær men det viste seg heldigvis at det bare var foret det var noe galt med. Jeg lurer derfor på om noen har gode/dårlige erfaringer med div. forsikringsselskaper? Om noe lignende skjer igjen er det deilig å tenke på at man kun betaler egenandel når dyret blir sykt. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Vi bruker selv Gjensidige til både hunder og katter, og er veldig fornøyde. Det er litt forskjellig dekning på de forskjellige forsikringene, husk å sjekk det nøye så du ikke får deg ukjekke overraskelser. Har ikke hatt enormt store veterinærregninger ennå (bank i bordet!), men et par småting har vi fått på forsikringa - som feks allergiprøver og undersøkelser i den forbindelse på ene hunden her. Da har vi gjort det slik at vi har lagt ut for alt selv, og sendt inn dokumentasjon i etterkant. Da trekker de fra egenandelen og betaler ut resten. Det går fort også når man først sender det inn. 1 Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 God morgen Er ute etter litt informasjon ang. forsikring av dyr, i mitt tilfelle 2 katter. Jeg må flere ganger i året betale noen tusenlapper til vetrinær når de har vært ute og sloss eller tråkket i glasskår....var veldig nære nå nylig, å ryke på en dyr behandling for den ene, som kastet opp 3 dager i strekk - Røntgen og Dialyse ble foreslått fra vetrinær men det viste seg heldigvis at det bare var foret det var noe galt med. Jeg lurer derfor på om noen har gode/dårlige erfaringer med div. forsikringsselskaper? Om noe lignende skjer igjen er det deilig å tenke på at man kun betaler egenandel når dyret blir sykt. 133.jpg Syns å huske at jeg fikk 3 mnd forsikring fra Gjensidige når jeg i mars kastrerte min katt, men siden jeg ikke kan huske å ha fått noen faktura etter betalingen av kastrering, chipping og vaksinering (og inkludert forsikring) så burde jeg kanskje forhøre meg med Gjensidige hva status er. Om det er en dårlig eller god erfaring vil vise seg. Takk iallefall for påminnelsen så jeg får sjekket hvorvidt min egen katt er forsikret.. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Takker for gode svar Så det er altså en fordel at jeg har kastrerte/steriliserte katter, greit å vite selv om det egentlig er litt logisk. Har også vaksinasjonskort på dem begge fra alle de 4 årene de har levd. Skal maile Gjensidige og be dem om et tilbud jeg kan lese gjennom. Kattene har hittils bare blitt behandlet for fysiske skader i potene osv....+ et betent kattebittsår i halerota på han ene...men det kosta jo fort 1000kr bare for denne ene behandlingen. Medisiner kom i tillegg. En ting jeg lurer litt på er, om oppkast-katten som ble nevnt i trådstart plutselig blir syk om f.eks 2mnd og det viser seg å bli nødvendig med en operasjon eller lignende.. Vil da forsikringsselskapet kontakte vetrinær for å høre om det "har vært lignende situasjoner tidligere, i tiden før undertegnede tegnet forsikring?" Det er jo litt kjedelig å betale 6.000kr for en slik operasjon i den tro at forsikringsselskapet skal dekke dette. Uansett, i denne situasjonen har nok ikke klinikken bokført noe av dette da vi kun har snakket sammen på telefon + at jeg har vært nedom og kjøpt spesialfor. Jeg har erfart at forsikringsselskaper leter etter alle mulig grunner til ikke å betale ut penger. Hva om en av kattene blir nødt til å gå på spesialfor resten av livet? kanskje foret er dobbelt så dyrt som vanlig for (Specific/Royal Canin som er det eneste jeg bruker). Vil forsikringen dekke slikt? Jeg har forøvrig alle mine forsikringer i Tryg og skal høre med dem også. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hei. Jeg har brukt Agria, og er fornøyd med dem. De var også mye billigere enn Gjensidige med like gode eller bedre vilkår når jeg tegnet forsikring, men det er mange år siden nå. Verdt å sjekke. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Hei. Jeg har brukt Agria, og er fornøyd med dem. De var også mye billigere enn Gjensidige med like gode eller bedre vilkår når jeg tegnet forsikring, men det er mange år siden nå. Verdt å sjekke. Takk Disse har jeg hørt positivt om fra andre også. Har kontaktet dem og bedt om å få se forsikringsavtalen dems. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Du kan se vilkår, beregne pris og kjøpe forsikringene deres på nettsidene. Her. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Du kan se vilkår, beregne pris og kjøpe forsikringene deres på nettsidene. Her. Ja, jeg fikk et tilbud fra dem og jeg vet ikke helt hvor bra det var.. Den minste pakka, "vetrinær 30.000" som koster 930kr i året, får jeg en egenandel på 1.400kr +15%. Dette er ikke bra. Dette er Pr. katt. Jeg sier ikke at dette er dårlig i forhold til andre selskaper som tilbyr forsikring, har ikke lest tilbud fra andre ennå men, synes dette virker mer å være en forsikring for dem selv slik at de sikrer seg å ikke utbetale noe som helst så sant ikke katten min trenger en større operasjon som koster 5-10.000kr. Om katta skal opereres for eksempelvis 4.000kr, hvilket ikke er så veldig sannsynlig men likevel en mulighet - Ja da koster det først 1860kr hvert år de er forsikret + egenandelen på 1.400kr +15% (750kr) Dette koster meg da.............4.010kr....lol...og det er om uhellet er ute det første året de er forsikret. om katta trenger behandling for 7.000kr tar jeg nok heller den regninga enn å inngå en slik avtale. skal hente inn tilbud fra andre selskaper også, kan jo hende flere er interesserte Endret 14. desember 2013 av Countryman Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Agria klart best på dyr. -Både vilkår, pris og dekning. De fleste veterinærer har avtale med Agria som gjør at man faktura går direkte til Agria (minus egenandel). Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Agria klart best på dyr. -Både vilkår, pris og dekning. De fleste veterinærer har avtale med Agria som gjør at man faktura går direkte til Agria (minus egenandel). Ja, jeg leser andre steder også at de er bra, men avtalen jeg fikk tilsendt er ikke god, som sagt. Om dette er det beste jeg får tar jeg heller regningen på 4.000...eller 8...om uhellet er ute. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Forsikringer er ikke for sånne småting som en brukket tann eller en forstuet fot! Forsikringer er godt å ha hvis dyret må opereres og behandles for kreft, hvis flere tenner må trekkes (spesielt ved FORL), hvis den har blitt påkjørt og må operere brudd eller den har fått en stygg infeksjon eller allergi som kanskje må behandles og medisineres i lang tid. Du må være forberedt på å betale 10 - 20 000,- hos veterinær med katt om uhellet er ute. Her er forresten en vurdering NorskFamilieøkonomi.no har gjort av de forskjellige tilbyderne av dyreforsikring i Norge. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg hører hva du sier og det er klart det er bedre å ha katten forsikret når man får en regning på 20.000kr. De fleste ville da endt opp med å avlive katten sin om en slik ulykke skulle inntreffe. Jeg skal forsikre kattene mine og jeg sier ikke at Agria er dårlige, jeg må selv sammenligne med andre selskaper før jeg uttaler meg om det - om dette er det beste jeg får så tar jeg det, men jeg sier at ved første øyekast kan dette virke som et dårlig tilbud. men å si at en forsikring ikke skal dekke de mindre tingene blir relativt. Bare for å bruke et eksempel har jeg 6.000kr i egenandel på bilen min - dette dekker da små-regninger på 15-20.000kr. (ja, jeg anser dette som en små-regning da veien opp til 50-60.000kr, som blir ca %`vis det temaet dreier seg om, er veldig kort.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå