Gå til innhold

"IT-hjelp!"

Nicuu

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen oppgaver jeg sliter litt med å forstå. Om noen kan hjelpe, ville det vært kjempefint.

Oppgave 1:

Du har liggende filen studentfest.jpg på en Windows PC på en mappe som heter BoH2012. Mappa er undermappe til mappa Privat, som er undermappe til Studier. Stasjonsbokstaven er H:. Skriv fullstendig filbane (søkesti)

Oppgave 2:

Filen 'JorgensenElektroAS_1.pdf' ligger på en nettverksdisk, O: på mappa 'Salg2011', som er en undermappe til 'NorskeKunder' som er en undermappe til '2011'. Skriv søkestien (filbanen) til filen. En forutsetter Windows operativsystem og klassisk notasjon.

Hadde vært kjempefint om noen kunne hjulpet meg litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

1:

H:/Studier/Privat/BoH2012/studentfest.jpg

2:

O:/2011/NorskeKunder/Salg2011/JorgensenElektroAS_1.pdf

blir vel ikke stort enklere oppgaver enn dette.. så hvis det her er vanskelig burde du kanskje vurdere å droppe faget?

Lenke til kommentar

1:

H:/Studier/Privat/BoH2012/studentfest.jpg

2:

O:/2011/NorskeKunder/Salg2011/JorgensenElektroAS_1.pdf

blir vel ikke stort enklere oppgaver enn dette.. så hvis det her er vanskelig burde du kanskje vurdere å droppe faget?

Er et tilleggsfag, og ja, dette er selvsagt enkelt. Det var mer snakk om at jeg ikke helt forstod hvordan oppgaven var lagt opp. Men takk uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

== too late ==

Burde ikke ha gitt løsningen med en gang, skulle gi ham et godt hint til å starte med.

Vel, det er så basic at et hint ville vært det samme som løsningen, bare ikke helt svart på hvitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...