Gå til innhold

Er kvinner mer stressa i trafikken?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd mange nestenulykker når jeg har vært på vei over fotgjengerfelt, og hver eneste gang jeg nesten har blitt påkjørt så har det vært en kvinne bak rattet. Er dette tilfeldig eller er det flere som har opplevd dette?

Hvis du er uenig og mener menn er de som er dårlige til å kjøre bil så ikke vær redd for å si det. Jeg biter ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min oppfatning, uten noe statistikk å vise til, tilsier at kvinner oftere utfører merkelige manøvre på parkeringsplasser og lignende, mens menn gjerne kjører direkte uforsvarlig på veien.

De farligste på veien er, etter min mening, unge menn i varebil/pickup, mens de som bulker bilen din utenfor butikken gjerne er kvinner i 40årene.

Den eneste gangen jeg har vært i nærheten av å bli påkjørt som fotgjenger (måtte slenge meg ut av veien), var det ingen ringere enn Terje Søviknes som var ute på tur.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Det er noe som heter Confirmation Bias også ...

Hvis man har et inntrykk av at kvinner er dårligere til å kjøre enn menn, så vil ethvert eksempel på dette gå med til å styrke denne oppfatningen. (Selv om det skulle finnes like mange eksempler på menn som gjør feil.)

Forrige uke ble jeg nesten torpedert av en hvit kassebil med firmalogo (og mannlig sjåfør) da jeg trodde at "vikeplikt for trafikk fra høyre" også gjaldt håndverkere. I går kjørte jeg bak en "gubbe" som kjørte i 30 og lette etter en avkjørsel eller noe på en vei der det ikke er avkjørsler. Selv om det gikk sakte, så fikk han ikke med seg - bokstavelig talt - skolebarna som var på vei over fotgjengerfeltet.

Så det gjøres nå litt av hvert av begge kjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...