Koral Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hei Jeg holder på å sette opp en blogg. Jeg har webhotell hos host1.no og bruker wordpress. Er nå ferdig med å sette opp bloggen og er klar for å vise den frem til reste av verden Problemet er at når jeg søker opp domenet mitt,ingriddahlen.com..så kommer det opp en side som det står forbidden på. Spurte support hos host1.no om hvorfor,og fikk dette som svar: Du vil få "forbidden" frem til du har lagt opp en index-fil (index.php, index.html, index.htm). Dette kommer av at Directory Listing er skrudd av på alle våre webhotellservere. Lurer på om noen kan forklare meg (med teskje)om hvordan jeg skal gjøre dette? Har spurt support om de kan forklare meg,men får ikke svar! Mvh Ingrid Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Index fila er standard i wordpress, og skal ligge der med mindre du har slettet den selv. Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Index fila er standard i wordpress, og skal ligge der med mindre du har slettet den selv. Virker som host1.no har en egen greie da!? Siden de skrev dette: Du vil få "forbidden" frem til du har lagt opp en index-fil (index.php, index.html, index.htm). Dette kommer av at Directory Listing er skrudd av på alle våre webhotellservere. Kan ikke forstå at jeg har skrudd av noe!Tør ikke borti noe :-P Lenke til kommentar
Maariusn Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Sjekk på FTP om WordPress ligger i en egen mappe (f.eks. dittdomene.no/wordpress/). En Index-fil skal i nesten alle (omtrent uansett) hete index.html, index.php. I ditt tilfelle har WordPress en egen index.php fil som du skal benytte, og denne kommer sammen med WordPress. I teorien skal det være bra nok å laste opp alle filene på "root"-mappen din. (det varierer hvor du finner denne, men i cPanel er det f.eks. under /public_html/ eller i noen tilfeller /www/) Dette kan du forske deg frem til med en bildefil eller noe slik som du besøker slik: dittdomene.no/bilde.jpg. Hvilken adresse benytter du til å "sette opp bloggen"? Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Sjekk på FTP om WordPress ligger i en egen mappe (f.eks. dittdomene.no/wordpress/). En Index-fil skal i nesten alle (omtrent uansett) hete index.html, index.php. I ditt tilfelle har WordPress en egen index.php fil som du skal benytte, og denne kommer sammen med WordPress. I teorien skal det være bra nok å laste opp alle filene på "root"-mappen din. (det varierer hvor du finner denne, men i cPanel er det f.eks. under /public_html/ eller i noen tilfeller /www/) Dette kan du forske deg frem til med en bildefil eller noe slik som du besøker slik: dittdomene.no/bilde.jpg. Hvilken adresse benytter du til å "sette opp bloggen"? Ok,jeg skal prøve på d ingriddahlen.com/wp/wp-admin/ Lenke til kommentar
Maariusn Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Da finner du bloggen din her: http://ingriddahlen.com/wp/ Du må flytte alt innhold (ved hjelp av et kontrollpanel som Host1 har, eller ved hjelp av FTP) til en mappe under, altså til http://ingriddahlen.com/. Samme konsept som om du skulle plassert noe i en mappe på skrivebordet ditt, så flytte alt innholdet i mappen ut på skrivebordet Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Behøver ikke å flytte noe. Det er en innstilling i WP som gjør at man kan angi adresse for forsiden også setter WP automatisk opp .htaccess-fila så det bare virker... Generelle innstillinger -> Nettstedsadresse (URL) Endret 12. desember 2013 av Mr D Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig Går det an å få fjernhjelp? Lenke til kommentar
Maariusn Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Behøver ikke å flytte noe. Det er en innstilling i WP som gjør at man kan angi adresse for forsiden også setter WP automatisk opp .htaccess-fila så det bare virker... Generelle innstillinger -> Nettstedsadresse (URL) Dette stemmer ikke.. Ja, man kan bruke .htaccess - men det er mye vanskeligere om noe går galt. (f.eks. mtp. intern-linking osv) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig Går det an å få fjernhjelp? Hvis du kobler til dit dommene via det FTP-programmet (Det du brukte for å laste opp Wordpress-siden med) Så skal du inn på mappen: Public_Html Her skal webfilene dine ligge. Du har lastet opp mappen "wp" inn i "Public_Html" slik at man må skrive inn: http://nettadresse.com/WP for å kunne besøke den, det du må gjøre er å laste opp alle filene rett inn i "Public_Html"-mappen, og IKKE lage en mapper under "Public_html" Si ifra hvis noe var uklart! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Dette stemmer ikke.. Ja, man kan bruke .htaccess - men det er mye vanskeligere om noe går galt. (f.eks. mtp. intern-linking osv) Jo, man har dette valget i kontrollpanelet i WP. Bruker det selv. Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Hvis du kobler til dit dommene via det FTP-programmet (Det du brukte for å laste opp Wordpress-siden med) Så skal du inn på mappen: Public_Html Her skal webfilene dine ligge. Du har lastet opp mappen "wp" inn i "Public_Html" slik at man må skrive inn: http://nettadresse.com/WP for å kunne besøke den, det du må gjøre er å laste opp alle filene rett inn i "Public_Html"-mappen, og IKKE lage en mapper under "Public_html" Si ifra hvis noe var uklart! Finner ikke wordpress i FTP-programmet.Jeg bare trykket på en wp-link hos host1og fikk frem wp på den måten. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ah!Da er det i grunn bare å gjøre som Mr D sa, sette adressen til din url i under Innstillinger -> Generelt (Mener det skal være her). Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Ah! Da er det i grunn bare å gjøre som Mr D sa, sette adressen til din url i under Innstillinger -> Generelt (Mener det skal være her). Det har jeg gjort,men står fortsatt forbidden Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Enten så er det noe som gjør at du må ha en index-fil uansett, eller så er det noe "lureri" hvor WP ligger et annet sted enn ditt webhotell. Prøv å lagre dette som en fil i notisblokk/notepad e.l. og kall den index.htm og last den opp til roten av webhotellet og se hva som skjer. <html> <head> <title>ingriddahlen.com</title> </head> <body> <h2>ingriddahlen.com</h2> </body> </html> Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Enten så er det noe som gjør at du må ha en index-fil uansett, eller så er det noe "lureri" hvor WP ligger et annet sted enn ditt webhotell. Prøv å lagre dette som en fil i notisblokk/notepad e.l. og kall den index.htm og last den opp til roten av webhotellet og se hva som skjer. <html> <head> <title>ingriddahlen.com</title> </head> <body> <h2>ingriddahlen.com</h2> </body> </html> Da har jeg prøvd,men ikke noe som skjedde Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Da er det noe med webhotellet ditt (så sant du lastet fila opp til roten av domenet). Den fila jeg ba deg lage og laste opp, skulle vært vist når du går til ingriddahlen.com. Når jeg går inn på ingriddahlen.com/wp/ og klikker på Hjem-knappen så leder den til ingriddahlen.com, og det tyder på at innstillingen av URL du gjorde i WP er korrekt. Endret 12. desember 2013 av Mr D Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Da er det noe med webhotellet ditt (så sant du lastet fila opp til roten av domenet). Den fila jeg ba deg lage og laste opp, skulle vært vist når du går til ingriddahlen.com. Når jeg går inn på ingriddahlen.com/wp/ og klikker på Hjem-knappen så leder den til ingriddahlen.com, og det tyder på at innstillingen av URL du gjorde i WP er korrekt. Ok,da har jeg gjort noe riktig da ihvertfall Sendte en ny henvendelse til support hos host1 igjen,får håpe de svarer på den da!Er ikke imponert av servicen hos host1 så langt! Lenke til kommentar
Koral Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Takk for at dere har prøvd å hjelpe meg uansett Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Er problemet ditt blitt løst? Får håpe Host1 hjelper deg Husk å markere tråden som løst når problemet er løst. (Du finner det rett over den første posten til høyre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå