Gå til innhold

Noen som har erfaring med Xito?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Man trenger ikke ha autotrekk og man kan fylle på når man vil.

Ellers Telenordekning og fungerer perfekt om man ikke har behov for å ringe kundeservice hele tiden.

 

Bakdelen er noe dyr utenlandstelefoni.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Xito finnes i Brønnøysundregister med tlf. 81 58 48 40 .

 

Jeg ble kunde og opplevde bare rot og svindel:

 

1 fikk ikke angrerettskjema (lovpålagt)

2. fikk ikke velge abo, måtte endre dette etter registrering

3. fikk ikke velge simkort, måtte bestille pr epost et Nano kort.

4. fikk vanlig kort og Nano kort, men ikke PIN kode til nano kort

5. på henvendelse om PIN svarte Xito at jeg har fått brev med instruksjoner... (men ikke PIN)

6. Xito Big koster 195,- men jeg måtte betale 199 ved registrering

7. Xito setter i gang abo direkte etter registrering, for meg betydde det at jeg har "brukt opp" 199,- dagen abo var aktiv, (etter 10 dager) og dessuten var Xito så arrogant å trekke 200,- igjen (uten varsel på sms e.l.)

8. jeg har betalt (ble trukket) 199+200,- som er 399,- men saldo viste kun 132,50 da Xito også (uten varsel) trakk 49,50 for et erstatnings sim kort, som var feil fordi jeg måtte jo ha et (gratis) Nano kort for iPhone 6

9. kundeservice hadde 3 ulike svar på hvorfor mitt konto på 1 dag endret hele tiden

10. dagen telefonen kunne tas i bruk hadde jeg betalt 399,- men saldo på 132,50 som kundeservice forklarte på ulike eposter!

 

Jeg ble lei av dette useriøse selskap at jeg byttet til annen operatør, sendte Xito et angrerettskjema fra Forbrukerrådet og informerer Forbrukerrådet om saksgangen med en klage om Xito.

 

Det er klart at du som Kunde ikke har oversikt/kontroll over dine penger som kunde hos Xito.

Endret av Jens C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, det er tydelig at mange misforstår hvordan Xito virker. Selv har jeg aldri hatt problemer med Xito, eller å forstå systemet, så kundene er høyst forskjellige i hvordan man velger å forstå.

 

Hvordan kan man "lage ett nummer" ut av om man må velge type abonnement før eller etter man trykker på bestillingsknappen har jeg også veldig vondt for å forstå.

 

Det at ringeminutter ikke alltid er oppdatert er gjengs over hele bransjen - derav vil også saldo på forhåndsbetalte abonnement variere.

 

9. kanskje saldoen endres når man ringer kundeservice tre ganger om dagen ikke er så rart?

Lenke til kommentar

Ja, det er tydelig at mange misforstår hvordan Xito virker. Selv har jeg aldri hatt problemer med Xito, eller å forstå systemet, så kundene er høyst forskjellige i hvordan man velger å forstå.

 

Hvordan kan man "lage ett nummer" ut av om man må velge type abonnement før eller etter man trykker på bestillingsknappen har jeg også veldig vondt for å forstå.

 

Det at ringeminutter ikke alltid er oppdatert er gjengs over hele bransjen - derav vil også saldo på forhåndsbetalte abonnement variere.

 

9. kanskje saldoen endres når man ringer kundeservice tre ganger om dagen ikke er så rart?

Jeg har ikke ringt kundeservice 3 ganger da jeg vil ha all ting skriftlig..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Xito i over ett år, både til meg selv (voksen mann) og to av mine barn (16 og 22 år). 

 

Erfaringene er både gode og dårlige. 

 

 

Det gode først: 

- Billig i forhold til konkurrenter, ikke så billig etter prisøkning for noen måneder siden

- Gode nettsider for administrering av eget abonnement, klarer man ikke det selv bør man bruke fasttelefon   :-) 

- God løsning på saken den ene gangen jeg syntes de var kjipe (se under)

 

Det mindre gode: 

- Min yngste sønn surret med wifi/mobildata da han satt hjemme og streamet you-tube-videoer, kan klare å bruke MYE mobildata på en kveld.   Det var ikke aktivert auto-påfylling av saldo, men pga treghet i systemet ble ikke databruken stoppet ved grensen på 300 mb.   Han gikk ca 400 kroner i minus på saldoen. 

Noe av hensikten med å ha forhåndsbetalt abonnement er å unngå den type overraskelser. 

Jeg sendte en kort klageepost til Xito, fikk først et standardsvar "sånn-er-det-bare-du-må-bare-finne-deg-i-det".  Ny klage ble sendt, med mer utføring forklaring på hvorfor jag hadde valgt Xito og hvorfor jeg mente det var urimelig at jeg som kunde skulle belastes for at det var treghet i systemene til Xito, et poeng var også at det ikke ble sendt ut noen SMS da datamengden var brukt opp. 

Da løste saken seg, negativ saldo ble nullstilt. 

 

-  Trege svar på kundeservice, kan gå mange timer, ofte over ett døgn

 

- Trege med å sende ut nytt Simkort som erstatning for mistet/frastjålet kort, også der går det mange dager

 

- Må ha over 500 kroner i saldo for å fungere i utlandet, selv om du bare er i Sverige/Danmark

 

Har jeg Xito i dag?

Nei, ikke for meg selv, men det er fordi jobben nå betaler min telfonbruk. 

Nei, ikke for min yngste sønn, som har fått et behov for mer mobildata og ICE.net hadde et bra kampanjetilbud som var billigere enn Xito

JA, min eldste sønn har fremdeles Xito, det holder til hans bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...