Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen som har erfaring med Xito?


Anbefalte innlegg

Vurderer å gå for Xito medium for sønnene mine. Da dette er fårhåndsbetalt så føler jeg at dette er ganske trygt. i tillegg så har jeg hørt at man kan legge in sperre mot dyre meldingtjenester og dyre telefonnummer.

 

Vare lurte på om noen har noen erfaring med dette, evt er det andre abonomant dere anbefaler?

 

Link: http://www.xito.no/html/abonnement.html

 

Takker for hjelpen

 

Mvh

 

Xues

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på Facebooksiden til Xito at det er en del som har hatt problemer når de skal fylle på kontoen, de har fylt på, men kontoen er fremdeles i 0, og de får ikke ringt ut før de har vært i kontakt med kundeservice.

Så vidt jeg kan se har de heller ikke noe telefonnummer en kan ringe dem på, man må kontakte dem via Facebook eller epost.

 

Sjekk Talkmore forhåndsbetalt : https://www.talkmore.no/forhandsbetalt.html

,

Chilimobil : https://chilimobil.no/produkter/kontantkort/

 

,Onecall : http://www.onecall.no/abonnement/kontant.php

Lenke til kommentar

Jeg er NetCom-fan av den enkle grunn at de har veldig god support.

På www.netcom.no kan du chatte med kundeservice gratis uten registrering.

Det er best å få det skriftlig, for da kan jeg lagre loggen og huske hva jeg fikk til svar.

Telenor må man ringe til, og en slik samtale kan fort bli urimelig dyr.

Det går visst an å kontakte dem via Facebook også, men jeg har ikke Facebook-konto. Det er et bevisst valg.

 

Jeg tror de fleste teleselskaper har masse avanserte valg for sperring av betalingstjenester, utenlandsnumre osv. Jeg har nå Djuice og der er det mange avanserte valg under Innstillinger. Tror det er ganske standard.

 

(Jeg har Djuice fordi de har Telenor-dekning, som på visse steder, som hytta mi, er bedre enn NetCom. Nå er 800 MHz-auksjonen overstått, og det ser ut til at NetCom vil få bedre dekning tidlig i 2014, så da bytter jeg sannsynligvis tilbake til NetCom.)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde Xito en periode - av ren nysgjerrighet. Fungerte egentlig greit...

 

...men hva om det skulle oppstå et problem - og jeg kan bare ta kontakt via mail/Facebook - med stengt lørdag/søndag?

 

Mulig Telenor kan fikse visse tekniske problemer for de - vet ikke.

 

Det er bare at andre er like billige og har bedre kundeservice.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest medlem-169651

Har et sånt billigabo fra Xito på en telefon jeg ikke bruker så mye. Fungerer helt fint. Har aldri hatt noe problemer med påfylling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har vært kunde der i ett halvt år og ingen problemer av noe slag. Man må selvsagt huske å fylle opp, og noe tungvint når man skal utenlands, som nevnt i tråden.

 

Har man ofte behov for å snakke med kundeservice så anbefales ett annet selskap. Disse har kun support på Facebook og mail, og dette kan som kjent ta tid og det oppstår missforståelser. Det er altså ikke mulig å snakke med dem - men sikkert derfor de har en lav og god pris på tjenestene sine :) Akkurat slik jeg vil ha det!

Lenke til kommentar

Jeg har flere negative erfaringer med Xito.no

Som et abonnement til barna vil jeg anbefale og styre unna.

Jeg hadde abonnement til min datter på 10 år, abonnementet inkluderer 300mb data, som vanligvis holder til hennes bruk.

Av en eller annen grunn var hun ikke påkoblet wifi nettverket hjemme og presterte å få ett overforbruk på 1500mb over to tre dager.

Jeg hadde lagt inn auto påfylling av saldo, dersom den kommer under 50kr, overforbruket medførte at jeg ble trekt 1700kr fra min konto, og abonnementet ble sperret da saldoen kom på minus, noe som ble oppdaget ved en tilfeldighet av meg.

Jeg prøvde å ta kontakt med kundeservise, men Xito kundeservis har ikke tlf support, de svarer bare på mail og (facebook etc)

Jeg sendte mail og det tok fem dager før jeg fikk svar.(medberegnet helg)

Xito har ingen øvre pris grense på data forbruk slik som mange av de større selskapene har så, jeg må betale de 1700kr som ble trekt fra min konto (andre aktører har gjerne en øvre grense på 400kr.

Så min erfaring er att det kan være dyrt å velge billig..

Konklusjon:

Endret av macverk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Må si meg enig med Xito her - dette er ikke noe de skal ta ansvar for.

Det er lite smart med autotrekk på ett barneabonnement.

Lenke til kommentar

Er Xito en slags Ryanair, som teoretisk sett er billig, men du må betale ekstra for alt mulig, og servicen er elendig?

 

Jeg har gode erfaringer med Netcom sin support. Chat I nettleseren. Det er gratis, og krever ikke innlogging.

Jeg hadde Netcom tidligere, da mobilen kun ble brukt til å ringe med. Nå bruker jeg mye data, og trenger Telenors 3G-dekning.

Jeg vil bytte tilbake til Netcom en dag, når de har bygget bedre dekning.

Lenke til kommentar

Jeg har så langt gode erfaringer.

 

Har også vært i kontakt med kundeservice og blitt behandlet på en ordentlig måte.

 

Dette med 500 kr utenlands skjønner jeg ikke helt, men jeg kan fint leve med det.

 

Det er selvsagt surt å gå på en datasmell, men Xito kan ikke lastes for noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har Xito og er foreløpig avventende. Dette er til en "hjemmemobil". En "sekundærmobil" vil jeg nesten si. Som hovedmobil er jeg fremdeles avventende og skeptisk.

 

+ veldig gode priser

+ telenordekning

 

- ikke kundeservice via tlf

- default ab er dyrt og må aktivt endres

- knotete å endre abb

- forhåndsbetaling

 

Pris/dekning er det ingen som slår Xito. For 420 kroner pr år får du et helt greit ab for hjemmebruk/ekstramobi eller til og med som en sikring dersom du ellers har Netcom. Hva skjer den dagen Netcom har nettet nede? Da er bdet en bonus å ha et Telenor-basert abb. Og tilsvarende andre veien om Telenor er nede.

 

Men det er i utgangspunktet ikke et abb for bestemor eller dem som ikke behersker nettet. Man må være "hands on" og forstå hvordan systemet virker for å få ordnet abbonnementet.

 

Selve bruken når alt er på plass er knirkefritt.

 

Største minuset synes jeg er at Xito pr default velger at alle har Xiro Friends som abonnement. Så må man aktivt velge det abb man vil ha senere. Noe som viste seg vanskelig. Klarte det til slutt. Men via hjemmesiden og pålogging var det umulig. Klarte det via surfing på mobilen og velge via nettleser der.

 

Dette smaker litt av det som noen her inne har påpekt: XIto satser kanskje på at kunder forglemmer seg. Informerte kundeservice om at det var kun via mobilen jeg fikk endret fra Xito Friends til Xito Mini. Og de skulle se på det. Men det er vanskelig å vite om andre fremdeles opplever sammme problemet.

 

Alt i alt vil jeg anbefale Xito. Med forhåndsbetalt løsning uten aktiv knytting til bankkort er nedsiden begrenset til de pengene som allerede er på konto. Antar de kutter datatrafikk når kontoen er tom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skal man ha et "hvilende" abonnement, så er det vel ikke så mange som matcher pepcall.no

Om man ringer for 26 minutter så økes abonnementet fra kr. 0 til kr. 149,-?

Da blir det jo dyre 26 minutter og ringe, eller?

 

Som ett hvilende reservenummer eller lignende er det jo glimrende!

Lenke til kommentar

 

Skal man ha et "hvilende" abonnement, så er det vel ikke så mange som matcher pepcall.no

Om man ringer for 26 minutter så økes abonnementet fra kr. 0 til kr. 149,-?

Da blir det jo dyre 26 minutter og ringe, eller?

 

 

En plass må de vel tjene penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...