Gå til innhold

Videokamera til maks 2.500,-?

Anbefalte innlegg

Lurer på og kjøpe meg et videokamera som erstatter mine to GoPro kameraer samt et HD Drift Ghost kamera.

Meningen er å bruke videokameraet til litt mer random filming. Jeg aner ikke hva som er viktig for meg egentlig da jeg ikke har kjennskap til hva dyre videokameraer gir kontra billige i rent praksis, men hadde jo vert fint om det hadde godt egenskaper i mørkere omgivelser enn GoPro og Drift HD.

Batteritiden er ikke kjempeviktig, men den bør vel kunne vare over 1-2 timer med sammenhengende filming. Gjerne mer.

Hardisk eller minnekort?? Spiller ingen trille.

Fint om kameraet er mer eller mindre solid bygget. Er sikke spesielt fan av plastic fantastic. Litt tyngde samt metall etc. er jeg glad i, hvis man får dette til den prisen.

Takketakk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger til ett lite spørsmål:

Hva er det som skiller disse kameraene hvis man ser bort fra prisen?

- Canon LEGRIA R406

- Canon LEGRIA R46

- Canon LEGRIA R48

Jeg har sansen for lysstyrken på f/1.8 og denne er kanskje bedre enn mange andre i samme prisklasse?

men byggekvaliteten på disse tre vet jeg ikke noe om.

Har også sett litt på Panasonic HX WA30. Dette skal være mer robust enn de tre overnevnte og også vanntett og støtsikkert (innenfor rimelighetens grenser) Dog er ikke lysstyrken like godt. Generell videokvalitet vet jeg dog svært lite om her også...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg R47 i dag og bortsett fra en uhyre lang batterioppladingstid (over 5 timer) så ser det meget bra ut så langt. Jeg har ikke testet det opp mot GoPro etc. ennå, men dette er jo uansett et kamera jeg har kjøpt for å bruke der GoPro ikke passer seg å bruke.

Skal teste det ut mer i morgen...

Lenke til kommentar

Da tenkte jeg at jeg kanskje kunne kommet med noen førstehånds erfaringer med tanke på Canon LEGRIA R47 vs GoPro Hero 3+ Black Edition i generelt dårlig lunken belysning.

La meg si det med det samme. GoPro Hero 3+ Black Edition knuser R47 på filming i dårlig belysning. Har ikke fått sydd sammen videoene ennå (kanskje i løpet av kvelden) men her gjør rett og slett GoPro rent bord.

Litt overraskende var det jo da jeg regnet med at R47 skulle være bedre enn dette, men det får være som det ble. Jeg kommer uansett ikke til å handle noe dyrere kamera da det er GoPro/Drift Ghost som blir brukt mest.

Når det gjelder filming i litt bedre lys så jevner det seg bedre ut og lav DOF samt mulighet for zoom etc. gjør R47 langt mer anvendelig for generell filming.

Nå er jo Canon LEGRIA R47 ganske lyssterkt (f/1.8) og det er ingen kameraer jeg har sett som har bedre lysstyrke enn dette så jeg tviler på at et kamera til 3-5.000,- vil klare seg noe bedre i dårlig belysning?

Jeg liker R47 ganske godt selv om jeg ble litt skuffet over egenskapene i dårlig belysning, da jeg uansett kommer til å bruke det mest i dagslys.

Nå er det ikke slik at videostøyeni dårlig belysning var fryktelig dårlig og i mine øyne kan godt videoene brukes, men det er bare det at GoPro serverte så vannvittig mye bedre kvalitet med tanke på støy at jeg nesten ble litt lamslått.

Ved filming av konkrete ting utendørs for å føye til noe på mine action videoer så funker dog R47 perfekt, og det er jo også meningen at det er det den skal brukes til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...