nree Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei, jeg har ein maskin som det er intigrert sjermkort i dette er ein orginal IBM Aptiva 450 MHZ, det jeg prøver og få til er og på ein måte oppdatere sjermkorte. De som skal bli resultate er at jeg skal kunne komme meg inn BIOS, redigere på MB på sjermkorte og komme inn i Windows igjen men... Jeg har nå restarta maskina eit par tusen ganger trykt på Ctrl + Alt + Esc, Del, Insert ++ Jeg kommer ikkje inn i Bios instillingane. Når jeg startar kommer de eit bilde, IBM Aptiva og noen blåe striper også kommer de: Starting up Windows 2000 Professional, Så starter maskina ingenting mere sjer etter oppstartsvinduet kommer Skrivebordet og maskina starter vanlig opp... Det jeg lengdter etter det er at det skal komme ------------------------------ Hardisk: C: Hardik2: D: CD-R: E: CD-R2: F: BIOS: Trykk F12 ------------------------------- Noe sånt som dette bare på engelsk da lengdter jeg etter, ettersom det kommer på den andre maskina mi og at der står det at jeg skal trykke DEL, gjør jeg det kommer jeg inn i valige instillinger på bios. Begynner nesten og lure på om maskina ikkje har BIOS På forhånd takk for alle svar :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 den har nok det, slå opp i manualen eller sjekk ibm sin knowledgebase. Husker ikke tasten (kobinasjonen?) her på sparket men har vært i ibm bioser før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Min Aptiva bruker F1 for å komme inn i BIOS. Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Mitt problem er at det ikkje står noe i oppstarten av pc'n utenom at det sår at Windows 2000 profiessional starting up! ... Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Min Aptiva bruker F1 for å komme inn i BIOS. Står det noe anvisning mellom Aptiva bildet og Startup bildet hvordan u kommer inn i BIOSen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 på pc`ene mine, (nå har jeg heldigvis ikke IBM så står det når jeg starter opp: trykk DEL, for settings eller noe sånt, på laptoppen står det trykk F2 for settings. står det ikke noe sånt til deg da? hvis du har trykket mange ganger på den knapper du mener er rett så kanskje knappen ikke har noe kontakt har du prøvd å flasha biosen din noen gang? hvis ikke så burde du kanskje prøve det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Står det noe anvisning mellom Aptiva bildet og Startup bildet hvordan u kommer inn i BIOSen? Nei. Bare trykk gjentatte ganger på F1 etter oppstart. Lenke til kommentar
JA Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvis du ikke kommer inn ved noen av de andre kombinasjonene kan du prøve å trykke ALT-F2. Lykke til! :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå