Mythos Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Ligner på en MG, men litt for moderne så det er kanskje en replica eller kit car? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Tips: Bildet er fra en britisk film. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) MG TC fra James Bond Moonraker Endret 7. november 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Som Mythos ganske riktig har observert er dette ingen ekte MG, bare en bil som ligner litt. Så, hvilken bil er det? Og hva er den basert på? Den er produsert i en årrekke. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Vi snakker vel om en Fiberfab TD-replica ? Bygget på ei boble, som så mye annet. Red: Det må vel være en MP Lafer kanskje, la plutselig merke til dørene.. Endret 7. november 2015 av Snylter Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 MP Lafer er korrekt, og den er ganske riktig basert på VW Type 1 (Bobla). Motoren sitter altså bak og får ekstra luft gjennom det falske reservehjulet. Bak grillen i fronten (der motoren i MG-originalen sitter) er det et ganske greit bagasjerom. MP Lafer figurerte ganske riktig i James Bond-filmen Moonraker. Det er Snylter sin tur. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 En spesiell sak dette også, jeg har litt lyst på en av disse.. Hva heter produsent og modell? Når ble modellen produsert? Hva er spesielt med disse? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Ser ut som en av de siste Tatra modellene. Jeg prøver å svare uten å google, så modelltall og år kan jeg ikke svare på. Det mest spesielle med dem tror jeg må være at de hadde luftkjølt v8 hekkmotor. Endret 8. november 2015 av Mythos Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Det er korrekt at det er en Tatra, nærmere bestemt en 613 som ble produsert fra 1974 til 1996 med kun mindreendringer. Det er også korrekt at det spesielle med disse er hekkmontert luftavkjølt V8. Jeg tror vi må si at det er nære nok, dette er vel for sært for folk flest uansett Mythos, din tur! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Da prøver jeg med denne. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Første tanke var at det minte om en Opel Kadett fra tidlig/midt 60-tall, men litt feil plateknekker og grill, og da var det ikke unaturlig å tenke på Vauxhall, Opel og Vauxhall ikke var like like da som de er nå. Og når jeg først hadde tenkt Vauxhall: Ja visst er det det. Hadde ikke jeg en onkel som hadde sånn da jeg var knøttliten? Wikipedia viser at det sannsynligvis er Vauxhall Viva HA (1963-66). Det var vel første generasjon Viva, jeg husker designen på 70-talls-utgavene bedre. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Helt korrekt. Din tur Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Ny bil: Både ny i tråden, og ganske nylig satt i produksjon. Logoen i grillen er manipulert. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Ja, russernes nye stolthet, utviklet med hjelp fra Nissan og Renault. Din tur. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Litt artig at russerne ikke klarer å lage skikkelige biler på egen hånd. Moskwich var opprinnelig basert på Opel Kadett og den første Ladaen var Fiat 124. Men dette var vel en avsporing... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå