Svinks Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ja, jeg får vel godkjenne det. 1950-modell. Nash Ambassador fantes også før krigen, og det fulle navnet på denne generasjonen er Nash Ambassador Airflyte, for å framheve at det var noe nytt moderne aerodynamisk. Bilen var ellers kjent for liggeseter som ble til ei god og helt flat dobbeltseng, noen fedre var skeptiske til å la datteren dra på date med gutter som hadde lånt farens Nash. Sånn ser den ut forfra: Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nå begynner det å bli ganske smalt her, men denne er så bra at den bare må legges ut. En snodig bil. Jeg vil vite navn på produsent, årstallet den ble produsert og hva kallenavnet var. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er den fransk,og designet for smale gater i gamle byer og landsbyer? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nei, den er ikke fransk. Europeisk er den da Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det var vel noe om at eieren/konstruktøren var lei av å ta på passasjerer på vei til jobb. Hans forrige bil (som han også hadde konstruert selv) hadde fem passasjerplasser og seks hjul. Så han laget en egoistbil med bare ett sete. Disse to bilene var produsentens eneste biler, fabrikken hans (som fortsatt eksisterer) produserte noe helt annet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Bilen står på bilmuseet på Lillehammer, for den er norsk, konstruert og bygd av ingeniøren Clarin Mustad (i Mustad & Søn). Den første Mustad-bilen ble bygd i 1917, mens mysteriebilen, som fikk kallenavnet Egoisten, ble bygd i 1935. Mustad & Søn er forøvrig mer kjent for fiskekroker og lisensproduksjon av tegnestifter og binders enn for bilproduksjon. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det er selvsagt helt riktig. Din tur! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det åpne kjøretøyet i midten er det neste mysteriet, altså ikke Lotusen i front og heller ikke 50-talls-usaneren bortenfor. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Kommer ikke før I kveld. Om noen ønsker å forsette nå er det bare å legge inn bilde. Edit: Glemte vist denne tråden. Sitter på mobil nå så fint om noen andre legger ut. Endret 29. oktober 2015 av Wisd0m Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Bedre sent enn aldri. Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Godt synlig slangeemblem der.. Ford Cobra, basert på fairline/torino? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Torino er riktig. Din tur! Endret 30. oktober 2015 av Wisd0m Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Har sett litt på "Utes" i det siste, her har vi en som nok ikke kalles det i opprinnelsesland: Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Femte generasjon Chevrolet El Camino (1978-1987) ? Det vil si, den hadde flere navn, et annet navn var GMC Caballero, jeg tror det stemmer bedre på denne (Ser ut som det står GMC øverst i grillen på den..) Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 '78 Caballero Diablo er korrekt Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Her kommer en skikkelig raring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå