Mythos Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Ser ut som en Bond Bug. Jeg hadde et Airfix byggesett av en slik i min ungdom. Kul bil som jeg ikke tror man bør kjøre særlig fort i svinger. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Korrekt. Tror ikke jeg hadde turt å kjøre den i det hele tatt Din tur! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Litt tom for ideer, men hva er den lille tassen til venstre? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 I dette tilfellet er det merke, ca årstall og produksjonssted jeg vil ha. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kan det være en DeSoto ca 1938, produsert (montert) på Strømmens Værksted? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ligner mye på denne 1938 DeSotoen: Men så fant jeg denne annonsen i boka "Made in Norway" om norsk bilindustri av Øistein Bertheau og Christian Stokke: Så det kan like gjerne være en Dodge. Uansett tror jeg vi skal fram til en bil bygd på Strømmen da bildet minner meg om det nå nedlagte(?) motormuseet på Strømmen storsenter som ligger i lokalene der Strømmens Verksted holdt til, og Vadsø-mannen Harald A Møller jobbet før krigen og bygde amerikanske biler på lisens. (Etter krigen ble Møller VW-importør.) Endret 19. oktober 2015 av Svinks Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Vil tro de to vingene nedforbi grillen bør gi et godt hint til kjennere? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Svinks treffer ganske godt, den er produsert i 1938, den er produsert på Strømmen. Boka "Made in Norway" hjalp godt på vei ser jeg, for det er korrekt at det er en Dodge. Jeg tenker vi får si at det er nære nok. Svinks, det er din tur! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Noen som husker denne? NB: på den avbildede bilen er det ikke manipulert bort noen logo i grillen. Den har derimot et emblem oppå panseret. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Volkswagen K70 hadde logo i grillen.. Dette er vel en NSU K70 tenker jeg, de hadde vel kanskje logoen på panseret? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Korrekt! NSU K70 var kommet så langt at de hadde laget noen biler og i alle fall denne annonsen med en mann som ser ut som han tømmer tanken. Men så bestemte eierne VW (eller hadde de funnet på VAG-navnet allerede da?) at merket NSU skulle legges ned, og K70 skulle lanseres som VW. Den første VW med rekkemotor, vannkjøling og forhjulsdrift. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Neste bil er også litt spesiell. Dette var den andre produksjonsmodellen med en stor teknisk nyvinning. Jeg vil ha: Produsent, modell, årstall og hva slags nyvinning denne hadde. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Vrien den der. Jeg har lett blant mange amerikanske stasjonsvogner fra 1960-tallet på Wikipedia, men kanskje den ikke er amerikansk? Kan den være australsk? Fant underveis ut at Chrysler kom med en stasjonsvogn i 1968 som var den første med bakrutevisker, mens airbag var også en innovasjon omtrent på den tida den bilen ser ut til å være fra, eller litt seinere. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Den er amerikansk, kommer ikke fra Chrysler. Ble også levert som sedan og coupe, alle tilgjengelig med den enorme nyvinningen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Jeg ville ha sagt det var en mercury, men usikker på både modell og nyvinning. Endret 20. oktober 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Lignet veldig på en Country Squire, men tror ikke det er riktig svar. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Ingen som har rett så langt. Denne nyvinningen er i svært mange biler i dag, men ikke alle. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Første bil med katalysator som standardutstyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå