Snylter Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hadde bildet vist hjulene uten kapsler på ville det vært lett å se det, det er vel eiker av tre bak de kapslene.. Motoren var en 1-sylindret vannavkjølt sak på rundt en halvliter mener jeg å huske. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Kanskje du husker at den også har et kallenavn som har noe med brød å gjøre? two-seater with a rear-mounted 500cc single-cylinder water-cooled engine. -wikipedia Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det ser ut til at to av dere er på rett spor. Så hva het denne lille bilen som så nesten lik ut foran og bak og som faktisk var den masseproduserte bilen med lavest drivstofforbruk i mellomkrigsårene? Og hva ble den kalt og hvorfor? Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er ikke på riktig spor, jeg ble bare nysgjerrig og jukset, for å kunne lese mer om brødet Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Mener å sett sånn bil på Norsk Teknisk Museum. Hanomag, soldatbrød. Googlet meg fram til det tyske navnet "Komissbrot", en brødtype man serverte mye av til soldater. Offisielt navn Hanomag 2/10 PS. Hvor 10 PS står for ti hestekrefter. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hanomag 2/10 PS, der 2 står for skattehestekrefter og 10 står for reelle hestekrefter, er korrekt. Soldatbrød-kallenavnet (Kommissbrot) er også korrekt, inkludert begrunnelsen. Soldatbrødene ble bakt i brødformer og fikk derfor rette sider, slik som sidene på denne bilen. Svinks sin tur. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Da tar jeg en mye nyere bil - kanskje for lett, eller er ser den ut som "alle andre biler" fra denne vinkelen? Bildet er lett manipulert for at dere ikke skal kunne se logo eller lese modell og merke på bakluka. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 For kjedelig oppgave, for ny bil? Jeg tok bildet for tre uker siden, da modellen ankom den lokale forhandleren en dag eller to før den offisielle Norges-lanseringen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Så en bil i dag som lignet veldig. Så jeg klarte å resonere frem. Pen bil uansett. Vet hvilken bil det er nå, men skal holde tyst. Endret 16. oktober 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Kan det være Subaru Levorg? Trodde først det var noe kinagreier, men de taes heldigvis ikke inn her i landet. Og Subaru har aldri vært kjent for spenstig design;-) 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Jeg tenkte legacy med en gang jeg så bildet, men sjekk viste at baklyktene og halene ikke var helt like, så en annen Subaru tror jeg gir mening. Det er ikke forester, impreza eller legacy, da er det vel levorg og tribeca som gjenstår(og tribeca er vel en suv)? Endret 16. oktober 2015 av toth Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 tribeca er suv ja Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Ja, Mythos, det er Subaru Levorg. Bakfra er den litt anonym, kunne godt vært noe fra Kina eller Korea eller Tsjekkia, men fronten er særpreget og tøff. Om den er fin eller ikke er et annet spørsmål. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Da kan vi ta en annen litt kjedelig stasjonsvogn. Men i motsetning til mange av dagens biler som er avhengige av ryggekamera og parkeringssensorer for å se litt bakover, ser denne ganske oversiktlig ut ;-) Lenke til kommentar
danielch Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Da kan vi ta en annen litt kjedelig stasjonsvogn. Men i motsetning til mange av dagens biler som er avhengige av ryggekamera og parkeringssensorer for å se litt bakover, ser denne ganske oversiktlig ut ;-) Renault 18 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Toyota Starlet Endret 17. oktober 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Endret 18. oktober 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå