SeaLion Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Nytt forslag: Nissan Cedric 330 Coupé (Datsun 260C Coupé). Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Toyota Corona Mark 2, et noe modifisert eksemplar (blant annet har den feil støtfangere mener jeg) Riktig. (mistenker google bildesøk ) Det er ikke en Toyota, men en Nissan (Datsun) 180B Coupé, muligens en SSS-modell. Feil http://www.autoevolution.com/news/custom-rare-toyota-corona-mark-2-coupe-doubles-as-japanese-musclecar-78450.html En mer sliten variant og annen årsmodell: En "X20"(som vår gåtebil er basert på): Og en GSS : Endret 25. september 2015 av toth Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Toyota Corona Mark 2, et noe modifisert eksemplar (blant annet har den feil støtfangere mener jeg)Riktig. (mistenker google bildesøk ) Jeg mente det var en Corona, når jeg følte meg tålelig sikker på det sjekket jeg et par bilder på nett for å være sikker. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Dette er vel en amphicar Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Det stemmer, tenkte det var greit med en enkel en denne gangen Din tur! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Endret 25. september 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Fant den med litt googling, men det er juks så jeg skal ikke si mer... Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Ditto - tør si jeg ble overrasket og aldri hadde gjettet det. (Btw anser jeg ikke googling om detaljer man kan se på bildet for juks(eks russiske skilt eller en geit på panseret), men bildesøk er klart juks) Endret 26. september 2015 av toth Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Det kan være greit å nevne at bilen faktisk har venstreratt.. (Bildet er speilvendt) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Bilen er venstrerattet ja Også Europeisk, såpass hjelp skal dere få. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Nå var det stille her. Bilen er en Venturi Atlantique 300 Mythos, du var først til å kommentere. YOUR UP! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Da tar vi denne som er nesten lik foran og bak. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Er den kanskje britisk? Ser for meg at det er noe britene kunne funnet på å lage Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Den er ikke britisk. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Den greske guden Janus hadde to ansikter, et foran og ett bak på hodet. Dermed kunne han se hele verden hele tiden. Da motorsykkelprodusenten Zündapp laget bil, så lot de seg inspirere av denne guden og konstruerte en bil som stort sett var lik foran og bak. Selv setene ble plassert rygg mot rygg, med motoren i midten. Resultatet ble Zündapp Janus. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Du har selvfølgelig helt rett som vanlig Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Litt utfylling: Zündapp var tysk, i Norge mest kjent for sine mopeder, som delvis ble lisensprodusert på Raufoss (den såkalte Raufoss-mopeden). Janus ble kun produsert i 1957 og 1958. Den var forresten delvis basert på en prototype fra flyprodusenten Dornier, nemlig Dornier Delta fra 1955 (sjekk ut selv). Men nok om Janus.Det vil si, ikke helt, for mitt neste mysterie er en annen liten bil med nesten lik front og hekk. Jeg vil både ha merke og modellbetegnelse, og kallenavnet den fikk i sin samtid, og gjerne begrunnelsen for å gi den dette kallenavnet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Tips: Merket er ikke ukjent, de laget bl.a vare- og lastebiler som ble solgt i Norge inntil noen få tiår siden. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Tips: Mysteriebilen ser mer moderne ut enn den er, den var en av de aller første med slette karosserisider. Den er faktisk fra 1920-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå