Gavekort Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Det må jo være en Jaguar. Er det en 69 Jaguar 240? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Feil begge to, men SeaLion er inne på noe. Jeg kan legge til at dette er en uhyre sjelden bil. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Maserati A6G 2000 Berlinetta Grand Sport med Frua-karosseri, fra omtrent midt på 50-tallet. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Helt riktig Din tur. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Da tar vi denne med ønske om god helg! Alle tre bilene på bildet er varianter av samme modell. Endret 8. august 2015 av SeaLion Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Sååå vanskelig? Bilens front: Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Noen opplysninger: Luftkjølt motor og AWD. Bilen ble konstruert for et spesielt marked (noe navnet understreker), men suksessen uteble. Kun 6 biler ble bygd. Endret 11. august 2015 av SeaLion Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Africar, det ble vel faktisk ikke ferdigstilt mer enn 3 stk.. Og det er de tre på bildet. Det ble påbegynt 6 biler ut fra hva jeg har fått med meg. Bilene ble faktisk testet fra polarsirkelen her i Norge og helt til Afrika. Karosseriet var laget av epoxy-belagt treverk. Infoen har jeg fra ulike kilder. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Africar er korrekt. Din tur. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 En skikkelig tøff sak ble det denne gangen. Bildet har jeg tatt selv. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Det ligner på en M998 HMMWV. Men.. soft top og todørs? :/ Spesialbygd? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Får ikke helt fronten til å stemme med Humvee, men panserlåsen ligner veldig. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Panserlåsen og "X doors" ligner veldig på humvee. Samme med hooks på panseret. Derimot så er det mye som ikke stemmer. Ser nesten ut som en merkelig blanding av en humvee og en ECR defender (stasjonsvogn). Meh... vet ikke med denne altså. Edit: Det er en Toyota mega cruiser i militær drakt, laget for JGSDF! https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mega_Cruiser edit 2: Noen må gjerne poste ett nytt bilde Endret 16. august 2015 av mreinha Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 mreinha har rett, en Toyota Mega Cruiser, altså en BXD10. Den ser ganske barsk ut fra andre vinkler også, den aktuelle bilen tilhører det japanske militæret og stod utstilt et sted jeg var under mitt nylige besøk i Japan Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Ingen aktivitet, så deler denne. Relativt enkel, til og med skiltnummer hvis man føler for å jukse Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Så veldig Daihatsu ut med de gule, lave baklyktene. Ingen entusiast så jeg kan differensiere modeller, men er vel mest charade som har gått her i landet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Det er vel ingen tvil om at det der er en Charade. Charade og Applause er vel de vanligste av de gamle daihatsuene her i landet. Av de nyere er Sirion og Copen ikke direkte uvanlige. Sirion med 103hk ut av en 1,3 liters bensinmotor var faktisk ganske morsom.. Det var fullt mulig å dra ut bakenden selv ved kjøring på tørr asfalt. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Charade er riktig. Har mange gode minner med Charade. Morfar kjørte på grusveien opp til foten av fjellet mens det knitra i skjermene av at grusen spruta. Bilen spratt over humpene i veien, selv med fire passasjerer. Er en del Terios her på vestlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå