Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nok tenke at denne blir nesten umulig, det er en damp drevet bil kan jeg røpe, ikke amerikansk. Og han som lagde den hadde "world land speed record" men med en annen bil tror jeg.

her er bilde med farger.

serp.jpg

Endret av Wickedlike
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Ok, den ser ut til å ha en list tvers over frontruten, lite overspjåkeri, bestemorssete etc. Støtfangeren er vel kanskje et kjennemerke? har du et bilde med front?

Lenke til kommentar

Rolls-Royce har da aldri hatt slike seter(bestemorssete) bak, det er en luksus-bil...

1906 er vel 20 år for tidlig vil jeg tro.

Det er riktig.

Rart du sier det, fordi jeg har noen eldre bilmodeller av Rolls Royce, og de har bestemorsseter...

EDIT: Tror ikke det var bestemorsete alikevel... :p

Endret av TheXboxFreek
Lenke til kommentar

Seteløsningen heter "svigermorssete" på norsk. Det hadde vært direkte respektløst å plassere noens bestemor i et sånt utendørs ekstrasete i bagasjerommet. På engelsk kalles det "rumble seat".

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seteløsningen heter "svigermorssete" på norsk. Det hadde vært direkte respektløst å plassere noens bestemor i et sånt utendørs ekstrasete i bagasjerommet. På engelsk kalles det "rumble seat".

Det var det jeg trodde, men siden bestemorssete kom opp først, så ville jeg ikke si noe annet :p:innocent:

Lenke til kommentar

Rart du sier det, fordi jeg har noen eldre bilmodeller av Rolls Royce, og de har bestemorsseter...

EDIT: Tror ikke det var bestemorsete alikevel... :p

Mulig du tenker på løsningen der føreren sitter avskilt fra passasjerene?

Gjerne ute, mens passasjerene sitter inne i en god og behangelig coupe :p

Men, Mythos er har helt rett, bilen er fra 1926.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

jeg syntes det ligner på en packard jeg. Støtfanger virker lik, selv om den på ditt bilde er todelt bak. Svigermorsetet var på plass på Sports coupene dems ser det ut til, og luftingen på panseret ser også ut til å være nogenlunde lik. Grillen får jeg ikke til å stemme (da det ser ut til å være en krommet trekantform på ditt bilde aklla).. Ikke helt enig med meg selv i frontruten heller men.

Ser at cadillac convertiblene fra samme tiår også er rimelig like. :S De har derimot den todelte støtfangeren, men grillen er såvidt jeg kan se anderledes.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Det er verken packard eller cadillac.

Denne var overaskende vanskelig :p

Får komme med noen flere hint.

De produserte biler i 11 år.

De 2 første årene de produserte solgte de nesten 13000 biler, med andre ord, ikke "one of a kind"-bil.

Pynten på panseret ser slik ut:

post-27317-0-53739700-1312226760_thumb.jpg

Bilen har enten 6 eller 8 sylindere, i 1926 startet de med dette.

Tidligere hadde de kun 4 sylindere.

Den chromede trekanten er ikke standard for bilen, jeg sliter litt med å finne bilder av den, men har ikke funnet noen flere med den trekanten.

Her er annen bil av samme produsent, men en del høyere oppløsning.

Jeg godtar forresten også kun produsenten.

post-27317-0-64433200-1312227500_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...