Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Connaught L2 1948 modell

 

Edit:

Siden jeg er rimnelig sikker på at jeg fant rett bil tar jeg sjansen på å legge inn en ny.

 

Denne er en klassiker som man har gjenopptatt produksjoen av over 50 år etter originalen ble produsert.

post-54668-0-23389600-1307134574_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Hmm, jeg hadde tenkt å overlate denne til andre, for å ikke "okkupere" tråden hele tiden, men nå svarer jeg likevel:

 

Allard J2X, opprinnelig en britisk sportsbil fra begynnelsen av 50-tallet (Allard 1917-1960), men nå lages det en oppgradert (modernisert) utgave med bl.a Chrysler V8, komfortable seter og moderne hjuldimensjoner, denne kalles Allard J2X MkII (Mk.2) og denne har blitt laget i Canada siden 1981. Bilen på bildet er en MkII.

 

Jeg åpner nå tråden slik at hvem som helst kan poste en ny oppgave. :)

Lenke til kommentar

Det er en tysk Brütsch Mopetta. Det ble bygd 14 eksemplarer av denne en-seteren med 49 cm³ mopedmotor og toppfart 45 km/t i årene 1956-1958. Karosseriet er støpt i to deler i glassfiberarmert polyester, pyntelista rundt fronten dekker over skjøten mellom de to delene. Det er ingen dører, man klatrer bare over kanten.

 

Det ble også laget en variant av Mopetta med større motor (98 cm³), denne het Brütsch Rollera og hadde en toppfart på 80 km/t. Rollera ble bl.a lisensprodusert i Frankrike under navnet Air Tourist Rollera.

 

Brütsch bygde flere rare mikrobiler i årene 1952-1958, ingen av de oppnådde spesielt høye produksjonstall. Brütsch Mopetta er faktisk såpass interessant for bilsamlere at det har blitt bygd ulike replikaer av den de senere årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...