Nik0 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Ikke British Leyland-relatert, nei da blir dette ganske umulig å finne noe om, når de på sitt meste sto for 90% av bilindustrien i Storbritannia. Er dette aktuelle merke som de har en forbindelse med i dag et merke man kan ha hørt om i det hele tatt? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Er dette aktuelle merke som de har en forbindelse med i dag et merke man kan ha hørt om i det hele tatt? Javisst, det er nevnt over 70 ganger i denne tråden ... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Dette er vel en Trident Clipper? Den andre bilen de produserte var Venturer, basert på Triumph TR6? Endret 26. mars 2010 av rublings Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Bullseye! Clipperen ble forøvrig designet av briten Trevor Frost, som flyttet til Italia der han ble kjent som Trevor Fiore. Som Trevor Fiore designet han også de fleste Monteverdibilene. Trident-karosseriene ble forresten bygd av Fissore i Italia. Opprinnelig var bilen ment som en TVR-modell, nemlig TVR Trident, men TVR hadde økonomiske problemer i 1965, så de måtte droppe modellen. Men en av TVR-forhandlerne, en W.J. (Bill) Last, plukket opp hansken og grunnla bilmerket Trident for å produsere bilen. Og etterhvert ble det altså også laget en rimligere modell med Triumph TR6-understell og Ford V6-motor, denne het Venturer. Det ble også bygd 6 stykk varianter av denne med en Triumph-motor, da het den Tycoon. I 1974 gikk Trident konkurs, men i 1976 ble Trident-modellene gjenopplivet, nå med USA-støtfangere. Denne gangen varte eventyret dog bare et års tid, i 1977 var det definitivt slutt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Luksus Austin, 1965 Vanden Plas Princess. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Da prøver jeg denne. Og det er ikke en Jensen selv om den ligner litt. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Da prøver jeg denne. Og det er ikke en Jensen selv om den ligner litt. fronten minner litt om en gammel bmw. men er vell på bærtur Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Her er et bilde av fronten, så du ser at det er ingen BMW. Den ble produsert fra 1964 til 1966 i tilsammen 73 eksemplarer. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ok. Siden ingen svarer kan jeg legge til at bilen er fra søramerika og har en sekssylindret rekkemotor fra Chevrolet på 4,2 liter. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 En Envemo eller en Aero Willys ? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Nai, ingen rette så langt. Vi skal til Brasil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 En Brasinca 4200gt kanskje? Noen andre kan ta neste Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Brasinca 4200 GT (fra Brasil) For sent. Endret 30. mars 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg ombestemte meg, prøv på denne Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hovedformen minner om en heftig stylet Alfasud Sprint. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Såvidt jeg finner ut er denne bygd av et australsk firma som kalte seg Giacottolo og som bl.a laget en heftig versjon av Alfasud Sprint med midtmotor. På det heftigste var dette en 5-liters Holden Commodore-motor i racingtrim. Kun 15 stykk Giacottolo Alfasud Sprint ble bygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå