Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne lille bilen (3,6 m lang, 1,56 m bred og bare 1 meter høy) var i likhet med forrige nøtt (René Bonnet Djet) motorisert med en Renaultmotor bak setene, det ble også levert en utgave med Gordinimotor. Vekt 640 kg. Bilen ble lansert i 1969 og var i produksjon fram til oljekrisa vinteren 1973/1974. Mange av bilene ble rigget for og brukt i racing.

Merket dere skal fram til har forresten færre enn fem bokstaver, det er konstruktørens initialer skrevet i "lydskrift" (slik DS kan skrives Déesse, som jo betyr gudinne på fransk).

Lenke til kommentar

Jøss, var den sååå vanskelig? Jeg holdt kjeft et døgn for om mulig å slippe til andre i tråden, men nå svarer jeg altså:

Dette var det franske merket Panhards (tidligere Panhard et Levassor) aller siste modell, før merket ble kjøpt opp av Citroën. Motoren i coupéutgaven Panhard 24 CT var en effektiv luftkjølt 0,85-liters 2-sylindret motor på hele 60 hester. Toppfart 160 km/t. Panhard 24 (fantes også som sedan) var i produksjon 1963-1967.

Lenke til kommentar

Bilen som ble vist i 1996 hette De Tomaso Bigua. Navnet ble forandret til De Tomaso Mangusta før den ble satt i produksjon, men da den var produksjonsklar i 2000 var hele prosjektet overtatt av norskættede Qvale, og navnet ble Qvale Mangusta. Ble en flopp og produsert i omtrent 270 eksemplarer. Deretter ble hele prosjektet solgt til MG Rover som laget den med nytt karosseri som MG SV, enda en flopp.

Fritt fram for den som vil legge ut nytt bilde.

Lenke til kommentar

Det svarte feltet rundt fronten fikk meg til å tenke på Lancia Beta Montecarlo, men jeg så jo at det ikke var den.

Derimot gjorde litt Googleflaks at AC 3000ME raskt dukket opp.

Jeg er freidig nok til å legge inn ny bil siden jeg er rimelig sikker på at det er rett. Shoot me if I'm wrong.

post-54668-1268694077,5391_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jeg tror det er fordi det er biler man ikke har nubbsjangs til å kjenne igjen med mindre man er interessert i ukjente biler.

et lite nettsøk ledet med Volkswagen Puma, den er produsert i Brasil og ligner en del iallefall?

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...