Mythos Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Siden den er registrert i Bologna vil jeg anta at den er italiensk. Ligner ganske mye på OSI 20M, men ikke helt lik... Edit: En OSCA 1600 GT med Michelotti design er det visst. Og bilen på bildet er den eneste gjenværende av de to som ble laget. Endret 6. mars 2010 av Mythos Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er nært nok, på bakenden av denne Osca-en står det 1600 GT 2. Men resten stemmer. Flere bilder av bilen nederst på denne siden. Din tur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kan det være en austin montego countryman? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Saab, Renault, kanskje Volvo? noen av dem? (føler jeg skyter litt i blinde her, men lyktene ser veldig Saab ut, synes jeg) Endret 7. mars 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Fiat Tipo-derivat av noe slag. Usikker på om den heter Tipo eller om den fikk et eget navn. EDIT: Tempra, såklart! *facepalm* Endret 7. mars 2010 av epifant Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Fiat Tempra er korrekt. Din tur. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hmm... hva er dette for en doning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det kan da ikke være så lett som Jaguar E-type? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det kan da ikke være så lett som Jaguar E-type? :!: Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Tenkte på E-Type jeg også, men er neimen ikke sikker... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 De store lyktene tyder på at bilen er ganske liten . Jeg tenkte først på Abarth, men jeg finner den ikke. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ikke Jaguar. Og ikke Abarth. Men det stemmer at bilen er ganske liten. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ligner også en Ferrari 250 GT.. Eller en annen eldre Ferrari. Noe Corvette over den og. Kontinent hint? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ikke Ferrari eller Corvette. Vi kan faktisk utelukke USA helt. Bilen har to seter og glassfiberkarosseri. Den har faktisk har hatt flere navn i sin levetid (alle vil selvsagt godkjennes som riktig svar), bilen jeg har postet bilde av er "originalversjonen". Både den opprinnelige produsenten, karosserimakeren og motorleverandøren kommer fra samme land. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Bilen ble produsert av to ulike merker, begge franske. Det var René Bonnet (halvparten av tidligere DB, som i DB Panhard) som skapte bilen i 1961/1962, bilen fikk modellnavnet Djet. I de første årene var det Renaultmotorer i bilene, bl.a en utgave med en Gordini-motor. Men i 1964 fikk René Bonnet økonomiske problemer og da tok våpen-, fly-, romfart- og militærkjøretøyprodusenten Matra over bilen, Djet var Matras første gatebil. I 1966 utstyrte Matra Renaultmotoren med hemisfæriske forbrenningskamre og bilen fikk en toppfart på 175 km/t (som var imponerende på den tiden). Matra Djet hadde motoren på langs bak setene og foran bakakselen (midtmotor) og glassfiberarmert epoksykarosseri. Djet var i produksjon til 1968, da den ble erstattet av Matra M530. Utvendig er det så godt som umulig å finne ut om en bil er en René Bonnet Djet eller en Matra (Bonnet) Djet. Det var nemlig Matra som produserte plastkarosseriene for René Bonnet, så bilene var i praksis klin like både før og etter merkebyttet. Helt på slutten ble det forresten også laget en 2+2-versjon med en 1,2-liters V4 fra Ford 12M. Djet var en liten bil, den var 3,8 m lang, 1,4 m bred, 1,4 m høy og veide 600 kg. I og med at du sier "din" bil er den opprinnelige bilen, så er svaret altså en René Bonnet Djet. Svaret er avgitt. Endret 8. mars 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Den var så lite pen at jeg umiddelbart tenkte Marcos :!: Men bilene i bakgrunnen gir kanskje en pekepinn om at vi skal over dammen? Luftutslippene på panseret (ala GT40) og luftinntakene bak røper vel midtmontert motor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå