Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Berkely SA328

jeg er ikke i tvil, så jeg tar neste med en gang :)

Merket var rett. Bortsett fra en liten stavefeil på slutten.

Men modellen var feil. Dette var en Berkeley Sports 492. Og den andre som hadde samme front var selvsagt 3-hjulingen Berkeley T60. Det var derfor den var lettere, den hadde ett hjul og dermed ett hjuloppheng mindre. Sånt sparer vekt bedre enn mye annet.

Men jeg var innstilt på at hvis man bare fikk til merket, så var det godt nok. Altså er svaret godkjent nok. :yes:

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er en Moskwich 400/401. Russerne tok med seg en hel bilfabrikk fra Opel etter krigen, og produserte førkrigs Opel Kadett til rundt 1956.

Jeg kan ikke klandre deg for at du foreslo Moskvich, men det er ikke det. Du er inne på noe. Bilen vi er ute etter er eldre enn Moskvich 4-serie. Kan si at Stalin selv var involvert i designet på denne bilen.

Lenke til kommentar

Tror det er en Moskwich 400/401. Russerne tok med seg en hel bilfabrikk fra Opel etter krigen, og produserte førkrigs Opel Kadett til rundt 1956.

Jeg kan ikke klandre deg for at du foreslo Moskvich, men det er ikke det. Du er inne på noe. Bilen vi er ute etter er eldre enn Moskvich 4-serie. Kan si at Stalin selv var involvert i designet på denne bilen.

Da tror jeg nok oppgavestilleren er ute på dypt vann. Han tenker antagelig på forløperen KIM 10, lansert 1939 og knapt produsert før krigen. Men KIM 10 så litt anderledes ut, selv om også den var snarlik datidens Opel Kadett.

KIM2.JPG

Det bildet oppgavestilleren har benyttet blir i flere anerkjente kilder benyttet for Moskwich 400/401.

Lenke til kommentar

Da tror jeg nok oppgavestilleren er ute på dypt vann. Han tenker antagelig på forløperen KIM 10, lansert 1939 og knapt produsert før krigen. Men KIM 10 så litt anderledes ut, selv om også den var snarlik datidens Opel Kadett.

KIM2.JPG

Det bildet oppgavestilleren har benyttet blir i flere anerkjente kilder benyttet for Moskwich 400/401.

Det kan nok tenkes. Kilden jeg brukte hadde bildet listet under KIM-10. Kan gjerne gi stafettpinnen videre til Mythos.

Endret av oyvjak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...