Fred123 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det en bekjent som eier den, tatt i betrakning at bilen står på norske skilter? Hva er dette? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Buicken var fra et skrytealbum i avisa Nordlys. Den nye oppgaven, er det en Honda fra 60-tallet eller rundt 1970, med modellbetegnelse en bokstav og noen tall etterpå, som S600? Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Du er inne på riktig land, men feil bilfabrikant. S600 er en åpen toseter, men det du tenkte kanskje på Hondas 1300 (finnes i både kupé- og sedanform)? Eller tenkte du på z600? Det kan nevnes at oppgavebilen kom som både kupé og sedan, i likhet med Honda s1300. Kupé-versjonen benyttet seg av en teknologi som Porsche senere brukte i en av sine sportsmodeller. Endret 2. mars 2009 av galro Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Det er vel en tidlig Mitsubishi Lancer, tenker jeg. Med såkalt "Silent Shaft", som jeg husker du nevnte i 944-tråden. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Både og. Bilen er såpass gammel at den er fra perioden da Mitsubishi markedsførte seg som Colt, så skal vi være helt nøyaktige er det en Colt Lancer produsert av Mitsubishi Motors. Kupé-varianten het Colt Lancer Celeste eller Colt Galant Celeste (bilen gikk under forskjellige navn på forskjellige markeder). I Amerika ble bilen og solgt som Plymouth Fire Arrow. I dag er disse bilene nesten borte fra den norske bilparken (dessverre), men i en periode solgte den brukbart her i Norge. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ah. Jeg så den het Celeste, og så ble jeg videreført til Lancer på Wikipedia, så da antok jeg at Celeste og Lancer var "ett fett". Jeg tar sjansen på å legge ut en ny oppgave, jeg. Trenger bare bilmerke, siden jeg ikke vet så mye mer enn det. Hvilket bilmerke er denne fiffige stasjonsvognen bygd på? Endret 3. mars 2009 av OML Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Det må nesten være Rolls Royce. Bildet er ikke skarpt nok til å se om damen på radiatortoppen er riktig, men den møneformede radiatoren tyder sterkt på at det er RR. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ah. Jeg så den het Celeste, og så ble jeg videreført til Lancer på Wikipedia, så da antok jeg at Celeste og Lancer var "ett fett". Nei, bilen jeg la ut het Colt Lancer. Før i tiden hadde man gjerne fire forskjellige karosserityper per bilmodell: sedan, to dørs sedan, stasjonsvogn og kupé. Sedan var den versjonen med fire dører, en to dørs sedan hadde den samme oppreiste formen som en sedan, men med kun to dører (slik som oppgavebilen eller f.eks. førstegenerasjon Ford Cortina), stasjonsvogn hadde lasterom bak og fem dører, menskupé var en mer linjelekker versjon av to dørs sedanen. Kupeen i Lancer-serien het Celeste, men det var ikke den bilen jeg la ut bilde av. "Både og"-kommentaren min var rettet mot at du skrev "Mitsubishi" når bilen var fra perioden da selskapet kalte seg for bare "Colt". Uansett fikk du som sagt riktig. Det må nesten være Rolls Royce. Bildet er ikke skarpt nok til å se om damen på radiatortoppen er riktig, men den møneformede radiatoren tyder sterkt på at det er RR. http://luxurycarphotos.tripod.com/rolls-royce.html Gå ned til "1959 Rolls-Royce Silver Cloud Estate Car". Det kan se ut som du har rett. Her er hva som står ved siden av linken til det samme bildet: A rare and interesting Silver Cloud station wagon by H.J. Mulliner. The advertisement for the car said "Fully restored by Rolls-Royce. Sand over Claret paint with Beige Connolly leather. Specially designed interior by Radford, including liquor cabinets and split fold down seats front and rear. Fearured in "Dalton's Rolls-Royce, the Elegance Continues," page 159 and "The Classic Elegance," page 240. Equipped with the late high compression engine, LHD steering, automatic transmission, power windows, and air conditioning. There documented owners, excellent history, and near concourse condition." Endret 3. mars 2009 av galro Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 OK. Du besitter mye fiffig informasjon om eldre biler, galro! Jeg kan ikke si annet enn at RR er riktig på oppgaven min, så svinks skal få æren av å legge ut ny oppgave. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Denne har litt for store hjul, men ellers ser det ut til å være en velbevart .... ? Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Datsun 510. På enkelte markeder kjent som Bluebird, mens i Norge kjent som 1600 (tror jeg). I sin tid et billig alternativ til Bmws 2002, men i de senere år har den begynt å koste mer enn tilsvarende Bmw-er. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Datsun 510. Det kan nok stemme. Dette er en 1971 Datsun 1400, og 510 fantes som 1300, 1400, 1600 og 1600S? Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg er litt usikker på hvordan navngivningen foregikk her i landet, men jeg er ganske sikker på at modellen ble solgt under 1600-navnet om ikke annet. Om den ble solgt under alle de andre navne og, kan det tyde på at bilen fikk navn ut fra hvor stor motor som satt i den. Jeg tror muligens jeg fant nøyaktig samme bil som den du la ut: http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?p=1...7eff755e9da3a9a Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, det ser ut til å være eksakt samme bil, og bilde, bare med bedre oppløsning. Hvor vi tydelig kan lese "Datsun 1400" på forskjermen i krombokstaver. Men uansett er det en 510, og du har vunnet retten til å legge ut neste bilde. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Første produksjons sportsbil i USA med glassfiberkarosseri en måned før Corvette kom med det. Ellers kan nevnes at den hadde skyvedører. Ca. 1954 modell Kaiser Darrin. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ikke bare skyvedører, men skycedører som gikk in i skroget på bilen. Bmw brukte en loddrett versjon av døren på sin z1. Her i Norge er Kaiser Motors mest kjent for sin Henry J. Riktig for øvrig. Endret 3. mars 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Denne sjeldne bilen ble bare produsert i 13 eksemplarer før eieren ble fengslet for svindel. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) 1948 Davis Divan. Historien om det å bli fenglest for svindel minner meg om Turbonique og mannen bak selskapet. Et av Turboniques produkter var en aksling med en rakettmotor på seg, bygd for å appellere til løpsentusiaster og andre fartsglade. Systemet fungerte ikke helt etter forventningene og reklamene tilsa. Blant annet hadde det en tendens til å sprenge. Derfor måtte også grunderen bak det sone en straff for svindel. Her kan du både lese historien og se en av bilene med systemet montert: http://hooptyrides.blogspot.com/2008/03/19...rocket-car.html Slik så det ut: Dessverre er det få som leverer lignende systemer i dag. Endret 3. mars 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Davis Divan er selvfølgelig helt korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå