Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er inne på riktig land, men feil bilfabrikant. S600 er en åpen toseter, men det du tenkte kanskje på Hondas 1300 (finnes i både kupé- og sedanform)? Eller tenkte du på z600? Det kan nevnes at oppgavebilen kom som både kupé og sedan, i likhet med Honda s1300. Kupé-versjonen benyttet seg av en teknologi som Porsche senere brukte i en av sine sportsmodeller.

:)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Både og. Bilen er såpass gammel at den er fra perioden da Mitsubishi markedsførte seg som Colt, så skal vi være helt nøyaktige er det en Colt Lancer produsert av Mitsubishi Motors. Kupé-varianten het Colt Lancer Celeste eller Colt Galant Celeste (bilen gikk under forskjellige navn på forskjellige markeder). I Amerika ble bilen og solgt som Plymouth Fire Arrow.

 

I dag er disse bilene nesten borte fra den norske bilparken (dessverre), men i en periode solgte den brukbart her i Norge.

:)

Lenke til kommentar

Ah. Jeg så den het Celeste, og så ble jeg videreført til Lancer på Wikipedia, så da antok jeg at Celeste og Lancer var "ett fett". :) Jeg tar sjansen på å legge ut en ny oppgave, jeg. Trenger bare bilmerke, siden jeg ikke vet så mye mer enn det. Hvilket bilmerke er denne fiffige stasjonsvognen bygd på?

 

cloud%20estate.jpg

Endret av OML
Lenke til kommentar
Ah. Jeg så den het Celeste, og så ble jeg videreført til Lancer på Wikipedia, så da antok jeg at Celeste og Lancer var "ett fett". :)

Nei, bilen jeg la ut het Colt Lancer. Før i tiden hadde man gjerne fire forskjellige karosserityper per bilmodell: sedan, to dørs sedan, stasjonsvogn og kupé. Sedan var den versjonen med fire dører, en to dørs sedan hadde den samme oppreiste formen som en sedan, men med kun to dører (slik som oppgavebilen eller f.eks. førstegenerasjon Ford Cortina), stasjonsvogn hadde lasterom bak og fem dører, menskupé var en mer linjelekker versjon av to dørs sedanen.

 

Kupeen i Lancer-serien het Celeste, men det var ikke den bilen jeg la ut bilde av. "Både og"-kommentaren min var rettet mot at du skrev "Mitsubishi" når bilen var fra perioden da selskapet kalte seg for bare "Colt". Uansett fikk du som sagt riktig.

Det må nesten være Rolls Royce. Bildet er ikke skarpt nok til å se om damen på radiatortoppen er riktig, men den møneformede radiatoren tyder sterkt på at det er RR.

http://luxurycarphotos.tripod.com/rolls-royce.html

Gå ned til "1959 Rolls-Royce Silver Cloud Estate Car". Det kan se ut som du har rett. Her er hva som står ved siden av linken til det samme bildet:

A rare and interesting Silver Cloud station wagon by H.J. Mulliner. :) The advertisement for the car said "Fully restored by Rolls-Royce. Sand over Claret paint with Beige Connolly leather. Specially designed interior by Radford, including liquor cabinets and split fold down seats front and rear. Fearured in "Dalton's Rolls-Royce, the Elegance Continues," page 159 and "The Classic Elegance," page 240. Equipped with the late high compression engine, LHD steering, automatic transmission, power windows, and air conditioning. There documented owners, excellent history, and near concourse condition."

;)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvordan navngivningen foregikk her i landet, men jeg er ganske sikker på at modellen ble solgt under 1600-navnet om ikke annet. Om den ble solgt under alle de andre navne og, kan det tyde på at bilen fikk navn ut fra hvor stor motor som satt i den.

 

Jeg tror muligens jeg fant nøyaktig samme bil som den du la ut:

http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?p=1...7eff755e9da3a9a

:)

Lenke til kommentar

1948 Davis Divan.

 

Historien om det å bli fenglest for svindel minner meg om Turbonique og mannen bak selskapet. Et av Turboniques produkter var en aksling med en rakettmotor på seg, bygd for å appellere til løpsentusiaster og andre fartsglade. Systemet fungerte ikke helt etter forventningene og reklamene tilsa. Blant annet hadde det en tendens til å sprenge. Derfor måtte også grunderen bak det sone en straff for svindel. Her kan du både lese historien og se en av bilene med systemet montert:

http://hooptyrides.blogspot.com/2008/03/19...rocket-car.html

Slik så det ut:

post-184863-1236120722_thumb.jpg

Dessverre er det få som leverer lignende systemer i dag.

:D

Endret av galro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...