Svinks Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Mulig det er snakk om Citroën BX 4TC? Stemmer perfekt, bygd for rally, gruppe B på 80-tallet, men klarte ikke å hamle opp med Audi Quattro. Forlenget nese for å få plass til en større motor på langs og heslig plast var respektløst mot Bertones opprinnelige design. 20 løpsbiler og ca 200 gatebilutgaver ble bygget - de siste fordi det var et krav at kun biler bygget i minst 200 eksemplarer hadde lov til å delta i rally. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 huff da, var da litt overdrevent med så mange lykter i grillen. Den kom vel ikke slik orginalt? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jo, jeg tror de fire ekstrafjernlysene var standard på gatebilutgaven som den i oppgaven, mens rally-bilene hadde bare to mindre hoevdlys, spaltegrill og mulighet for å sette på en kladd med fire ennå større bøtte-fjernlys - se her: http://home.wxs.nl/~koper193/bx4tc_evo.html Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 hehe så det, gatebilutgaven hadde nok ikke problemer med å lyse opp veien :!: Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tatt i betrakning at det er Citroen, hadde nok bilen nettopp det. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tullprat. Citroen BX hadde slettes ikke dårlige lys. Jeg hadde en i 12 år. Min neste bil, en 98 Passat hadde derimot elendige lys. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det var en spøk myntet på ryktet om at franske og britiske biler (og en god del biler med elektriske systemer fra Lucas) har elendig elektronikk. Jeg har aldri eid en Bx, men jeg har derimot eid en tidlig Gs. Selv om bilen var komfartabel og usedvanlig rask med tanke på motorkraften, var ikke driftsikkerheten all verden. Dessuten var det en del sære løsninger og pussige valg av skruer og bolter som forverret enhver reparasjon. Om du greier mer bil-satire uten å ta deg for nær av det, har Øystein Sunde en fin sang for anledningen: http://www.youtube.com/watch?v=vE2HdQYpqCw Vw Passat (alle generasjonene) har jeg heldigvis ingen kjennskap til ... Endret 24. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hadde jeg funnet en tidlig GS - og helst en GS-X eller Pallas med kromfangere så hadde jeg kjøpt den. De har blitt relativt dyre nedover i Europa nå, har fulgt med på prisene og utvalget lenge. Selv syntes jeg at Citroen var noe fryktelige greier - helt til jeg kjøpte en for å ikke tape et veddemål... Og blir du først bitt av Citroen-basillen - ja så blir du ikke kvitt den. Det sa en kar til meg - og det trodde jeg ikke noe på... Jeg har hatt mange biler - og bytter før motoren er blitt kald, men det er vel ingen biler jeg har eid så lenge som Citroen'gene mine. Kjøpte til og med en Berlingo tidligere i uka...., - for Pysjå Partner var helt uaktuell... Selv kjører jeg Xantia Activa nå, en sær sak med 11 gasskuler som ikke krenger. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hadde jeg funnet en tidlig GS - og helst en GS-X eller Pallas med kromfangere så hadde jeg kjøpt den.De har blitt relativt dyre nedover i Europa nå, har fulgt med på prisene og utvalget lenge. Jeg var nok med på å drive prisene oppover. I likhet med veldig mange andre Gs-er ble min levert til pressa etter bruk. Til mitt forsvar var den rusten og fæl, men den hadde kromfangere. I dag kunne jeg ha tenkt meg en Citroen Ami eller Citroen Ds Break, men det er andre biler som står høyere opp på prioriteringslista. Endret 25. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) En slags Mazda-Ford. Ford Lazer kanskje? Edit: Nei, en Amerikansk Ford Escort er det visst. Også basert på Mazda 323. Endret 25. februar 2009 av Mythos Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Okei, dette er en bil jeg har veldig lyst på Noen som gjetter? (btw, ikke amerikansk) Tullprat. Citroen BX hadde slettes ikke dårlige lys. Jeg hadde en i 12 år. Min neste bil, en 98 Passat hadde derimot elendige lys. hehe, de er dårlig de! Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Mazda Rotary Pickup, vedens eneste Pickup som har implentert ideene til Felix Wankel. Bilen på bilde nummer to ser ut til å dele visse designelementer med den over. For øvrig tror jeg det er Mythos' tur. Endret 26. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ta neste du galro, så får vi orden i rekkene igjen. Jeg har vel heller ikke fått tilbakemelding på om jeg hadde rett... Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, sorry. Det er en Ford Escort fra America, bygget på Mazda 323. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Selv om du fikk respons på svaret ditt legger jeg ut en ny, Mythos. Om du ønsker å legge ut en oppgave selv, så fjerner jeg den igjen. For øvrig en annen favoritt. Endret 26. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En BMW 3000 CSi som har stjålet baklyktene fra en BMW 2002? Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Du er inne på noe med Bmw, men modellen er en god del eldre enn 2002 (forresten så mener jeg de baktlyktene ble brukt på flere "neue klasse"-sedaner fra Bmw). Den er av få Bmw-er som er konstruert og designet i Italia (som du kan se av glippen mellom døren og resten av karosseriet - veldig typisk for eldre italienske sportsbiler). Endret 26. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Da så. Det er altså en BMW 3200 CS Bertone? Ta gjerne en ny, for du har visst lettere for å finne på nye oppgaver enn jeg har ;-) Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jepp, en av de siste skikkelige Bmw-ene med v8 (ikke vedtatt fakta, men kun en subjektiv mening) og en personlig drømmebil blant svært mange andre. Hva er dette? Hint: Mange betrakter bilen som den første med sikkerhetsseler, selv om Wikipedia påstår Saab var først. Endret 26. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå