Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Mulig det er snakk om Citroën BX 4TC?

Stemmer perfekt, bygd for rally, gruppe B på 80-tallet, men klarte ikke å hamle opp med Audi Quattro. Forlenget nese for å få plass til en større motor på langs og heslig plast var respektløst mot Bertones opprinnelige design. 20 løpsbiler og ca 200 gatebilutgaver ble bygget - de siste fordi det var et krav at kun biler bygget i minst 200 eksemplarer hadde lov til å delta i rally.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en spøk myntet på ryktet om at franske og britiske biler (og en god del biler med elektriske systemer fra Lucas) har elendig elektronikk. Jeg har aldri eid en Bx, men jeg har derimot eid en tidlig Gs. Selv om bilen var komfartabel og usedvanlig rask med tanke på motorkraften, var ikke driftsikkerheten all verden. Dessuten var det en del sære løsninger og pussige valg av skruer og bolter som forverret enhver reparasjon.

Om du greier mer bil-satire uten å ta deg for nær av det, har Øystein Sunde en fin sang for anledningen:

http://www.youtube.com/watch?v=vE2HdQYpqCw

 

Vw Passat (alle generasjonene) har jeg heldigvis ingen kjennskap til ...

Endret av galro
Lenke til kommentar

Hadde jeg funnet en tidlig GS - og helst en GS-X eller Pallas med kromfangere så hadde jeg kjøpt den.

De har blitt relativt dyre nedover i Europa nå, har fulgt med på prisene og utvalget lenge.

 

Selv syntes jeg at Citroen var noe fryktelige greier - helt til jeg kjøpte en for å ikke tape et veddemål... Og blir du først bitt av Citroen-basillen - ja så blir du ikke kvitt den. Det sa en kar til meg - og det trodde jeg ikke noe på...

Jeg har hatt mange biler - og bytter før motoren er blitt kald, men det er vel ingen biler jeg har eid så lenge som Citroen'gene mine. Kjøpte til og med en Berlingo tidligere i uka...., - for Pysjå Partner var helt uaktuell...

Selv kjører jeg Xantia Activa nå, en sær sak med 11 gasskuler som ikke krenger. :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg funnet en tidlig GS - og helst en GS-X eller Pallas med kromfangere så hadde jeg kjøpt den.

De har blitt relativt dyre nedover i Europa nå, har fulgt med på prisene og utvalget lenge.

Jeg var nok med på å drive prisene oppover. I likhet med veldig mange andre Gs-er ble min levert til pressa etter bruk. Til mitt forsvar var den rusten og fæl, men den hadde kromfangere.

 

I dag kunne jeg ha tenkt meg en Citroen Ami eller Citroen Ds Break, men det er andre biler som står høyere opp på prioriteringslista.

;)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Du er inne på noe med Bmw, men modellen er en god del eldre enn 2002 (forresten så mener jeg de baktlyktene ble brukt på flere "neue klasse"-sedaner fra Bmw). Den er av få Bmw-er som er konstruert og designet i Italia (som du kan se av glippen mellom døren og resten av karosseriet - veldig typisk for eldre italienske sportsbiler).

:)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Jepp, en av de siste skikkelige Bmw-ene med v8 (ikke vedtatt fakta, men kun en subjektiv mening) og en personlig drømmebil blant svært mange andre.

 

Hva er dette?

post-184863-1235686885_thumb.jpg

Hint: Mange betrakter bilen som den første med sikkerhetsseler, selv om Wikipedia påstår Saab var først.

;)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...