Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ønsker å sjekke skilt tilbyr både Statens Vegvesen og Mekonomen slikt via internett Statens Vegvesen tilbyr også dette via mobiltelefon, men jeg kommer ikke på nummeret til tjenesten i farten. Bilen jeg kjørte bak er uansett såpass lett at det ikke burde være noe problem.

;)

Endret av galro
Lenke til kommentar
Riktig land, feil merke. Merket kom hit til Norge samtidig med Toyota, og senre versjoner av modellen er svært ettertraktet blant "tuning"-miljøet (av mangel på et bedre ord).

;)

 

Jeg er 100% sikker på at det er en sekstitalls Mazda (fronten er bl.a. veldig lik de andre Mazda-modellene, for eksempel Mazda 1500, som var tegnet av Bertone og var den første Mazda-modellen som ble importert til Norge) men jeg er ikke helt sikker på hvilken modell, og har ikke tid til å google noe særlig - kan R130 Coupé være i nærheten?

 

Edit; og for å følge resten av ditt innlegg sikter du selvfølgelig til RX7 fordi bilen på bildet her, i likhet med den, hadde wankelmotor.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Mazda kom først itl Norge i 1967, noe som er 3 år etter merket vi snakker om. Akkurat denne generasjonen av modellen er håndbygd i god italiensk stil og ble kun produsert i litt over 500 stk., hvorav det svært så uoffisielle registeret for bilen anslår at kun 50 av dem finnes fortsatt.

Lenke til kommentar
Mazda kom først itl Norge i 1967, noe som er 3 år etter merket vi snakker om. Akkurat denne generasjonen av modellen er håndbygd i god italiensk stil og ble kun produsert i litt over 500 stk., hvorav det svært så uoffisielle registeret for bilen anslår at kun 50 av dem finnes fortsatt.

 

Haha, så feil kan man ta! :roll:

 

Edit: Da er vi nok på Nissan, og Silvia - som er populær i senere utgaver som S13 og S14 (i Europa under navnet 200SX). Selv har jeg hatt en S14a en gang, men har aller mest lyst på en strøken Silvia S10.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Det kan nevnes at den baserer seg på en av selskapets andre sportsbiler fra perioden. Du kan nok si den var en konkurrent til Mazdas Cosmo Sport (så fikk du Mazda-tilknytningen din likevel). Politiet i Japan skal visstnok ha brukt bilene til å patruljere motorveiene i landet.

:)

 

Nissan Silvia (CSP311) er riktig! En av mine yndelingsbiler fra Japan og en bil jeg har vurdert å importere. Det er bare synd at jeg er i tvil om jeg får den godkjent her hjemme.

:(

Endret av galro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...