Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ømm... Renault 6cv... Ihvertfall det som stod på bilde når jeg skulle ta og åpne det så det ble litt større... Stemmer bra med diverse googling å, men ligner mest på 4cv :hmm:

 

Hehe, det er et kjent triks å lagre bildet under et annet navn enn det som bilen heter. Altså ingen Renå.

 

@ Svinks; Vi skal nok ikke til Frankrike og den har ingen slektskap med de bilene du nevner, - selv om de kan likne.

 

4 og 6 syl utgavene har forskjellige navn men ser nogenlunde like ut.

Lenke til kommentar
Det hadde hulpet veldig om du visste noe mer. Var det feks en liten bil eller en suv? Sedan eller stasjonsvogn. Tror ikke det er mange som vet hva dette er, men sikkert mange som kunne hjulpet deg å finne det ut om du visste noe mer. Hva som helst.

Det er ikke en SUV eller høy bil, pga den traff min speile, å jeg kjører en veldig lav bil, men om det er sedan eller stasjonsvogn, aner jeg ikke.

 

Står ikke noe merke på plastiken...

 

Hvilke biler er det som har slik form på speilene?

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Ok.

Her kommer en bil som tilhører en god kamerat av meg.

 

Jeg ønsker navnet på denne bilen, altså den med 6-sylindret motor

 

Renault6CV.jpg

Kan det være at vi skal til USA, f.eks. første årgang Dodge etter krigen? De minner litt i ormamenteringen i fronten.

 

Nei, det er ingen USA bil.

 

Et par hint:

Kromlistene som går langs panseret var et varemerke som samtlige biler fra dette bilmerket hadde fra ca 1935 til ca 1960. Meget lettgjenkjennelig med andre ord dersom man kjenner denne detaljen.

 

Bilmerket er veldig gammel og eksisterer fortsatt - og første bilen ble produsert i 1903.

Emblemet til dette bilmerket (slik som "ford-ovalen") regnes som verdens elste og har - med

små forandringer - eksistert helt siden 1857 da firmaet produserte pumper og maritime motorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...