Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på bilen på side 777, men jeg slenger ut en superenkel en for å få fart på tråden igjen :)

 

Sankthansaften 1985 og SUPERKRISE... Bremseslangen foran var sprukket og all bremsevæska rent ut.. - og jeg skulle være sjåfør for halve nordnorge...

 

Rådyrene var gode, og enden på visa var at vi sveiset igjen skrukoblingen som var på den sprukne bremseslangen, limte igjen sprekken og dermed var det både pedaltrykk og bremser på 3 av hjulene.... Riktignok ble det litt sånn "unnamanøver-bremser" siden bilen ikke hadde bremser på høyre framhjul, men var man litt oppmerksom på dette og styrte i mot - så gikk det så bra så...................

Det ble kjørt hele natta og når lønna kom to uker senere ble det både ny bremseslange og gode bremser igjen.

 

Det var andre tider for (bare) 23 år siden - hva slags bil var det vi nødreparerte??

 

255_5574-1.jpg

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Åja :) - her må vi nok "down under" til Australia der de produserte denne Austin/Morris 1800/2200 baserte utgaven som ble kalt Austin Tasman eller Kimberly.

Tror faktisk jeg har et par salgsbrosjyrer på denne bilen liggende et sted :)

 

Selv synes jeg at bilen er mye finere i UK-spec utgavene.

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke hvem som skal få rett her. De ble vel ombadget alt etter til hvilket land og område de ble solgt til.

Jeg kan ikke huske å ha sett den som Hillman i Norge, denne var en Sunbeam 1250 (også levert som 1500)

Vil vel tro at dere begge har rett og Avenger-navnet ble vel brukt i Norge også?

 

Ta litt vin for meg også, jeg skal vistnok få meg en KaffeBayleys hørte jeg fra kjøkkenet nå :)

 

Tror PerJohan var nærmest det svaret jeg ønsket meg :)

 

skann0007.jpg

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...