Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Den ligner utrolig mye på en Mazda 323 fra 198x

Men den er modifisert i fronten, ellers utrolig lik

 

Den er uten tvil basert på mazda 323 men denne har ett annet merke. Bilen er orginal.

Lenke til kommentar

Noen hint:

Tanken var å lage en sikkerhets-sportsbil, - den ble kun levert i 5 "sikkerhetsfarger" Hvit, Grønn, Rød, Orange og lys brun.

Bilene ble ikke levert med sigarett-tenner eller askebeger siden det faktisk var noen på den tiden som mente at det kunne være farlig å røyke (mens man kjørte bil).

Forøvrig blir det sagt at denne bilen er den eneste med elektriske måkevingedører, alle andre fabrikanter hadde manuell åpning og lukking mens på denne bilen trykket man bare på en knapp for åpning og lukking.

Pga for lav produksjonshastighet klarte man ikke å produsere biler fort nok til å tjene penger, så produksjonen ble lagt ned etter 3 år.

 

Bilen er ikke europeisk.

Lenke til kommentar

Carman: Hvis du vil "gjette", kan du jo spinne videre på kajacs forslag. Jeg er enig med han i at bilen er så stygg at det godt kan være en Holden eller noe sånt. Det er det (noe sånt altså). Det er ikke Holden, men ikke så langt unna. Jeg tror samme bilde har vært med her i tråden en gang før. Jeg lurer på om ikke det var jeg som la det ut (mer er ikke helt sikker; jeg bryr meg ikke med å sjekke), så jeg skal holde meg unna.

Lenke til kommentar

For å sammenfate kan vi si at bilen er prudusert i Australia, men det er ikke et GM produkt. Det er coupeversjon som knapt kom i produksjon, men en sedanutgave ble produsert i omtrent 18000 eksemplarer. Det burde være nok til at Carman som så gjerne vil slippe til bør kunne komme fram til rett bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...