Mythos Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Kveldens tips er at oppgavebilen er fra Frankrike. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Da fant jeg den. Den var ikke lett. Det er en fransk Ford Comete (eller Simca Comete). Med slektskap til Facel, av alle ting. Det er vel kanskje den logoen man ser ned på skjermen? Det forvirret meg litt. EDIT: Jeg limer inn litt om slketskapet til Facel: Before and during the period of Facel Vega production there was another side to the Facel business: building special bodies for the major car companies, Ford (France) and Simca in particular. These low production coupés and convertibles received in-house styling by Jean Daninos, the Facel chief. Endret 31. mars 2008 av perjohan Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Det er helt korrekt. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 La oss fortsette med en av de bildene jeg lagret da jeg lette etter den forrige. Dette er et av de merkene jeg en kort stund lurte på om det kunne være. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Er vi fortsatt på Ford-modeller med franske navn? Jeg har lett og lett etter Ford Sabre 150 som inspirerte Turbotraction eller Turbot-Rhino I som vi hadde her 5. mars, men jeg får bare treff på båtmotorer, så jeg kan ikke si om det er eller ikke kna være en Ford Sabre. Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Bilen heter vel noe slikt som OSCA Vignale Berlinetta? Kom også over den da jeg prøvde å finne ut av den forrige bilen. Om det er riktig kan den som ønsker komme med ny bil. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) For å si det enkelt: Du er helt på villspor. Noen hint, kanskje?: - europeisk bilfabrikk - kjent for flere racingmodeller enn vamlige biler - har vært assosiert med et mer kjent merke EDIT: Der var jeg litt sein. Det var Svinks som var på villspor. Osca Vignale Berlinetta fra 1955 er helt riktig Endret 1. april 2008 av perjohan Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Da slår jeg til tenker jeg. Denne bilen ble produsert 56 av. Hvis det bryter veldig med regler er det bare å overse den. Tenkte det hadde vært morsomt å se om noen klarte den. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 ser ut som en mix mellom ac cobra og en gammel ferrari Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Er nok ikke det Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 aner jeg at rublings har vært en skikkelig smartass her nå? mtp valg av oppgave Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Kanskje det du, men de mest erfarne her inne vet det sikkert Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bilen er nesten dønn lik de to forrige, men et kjennetegn kan være de vertikal støtfangerne. Cobra, AC Cobra, hvis jeg ikke er på blindspor. Men disse er jo håndbygd med masse variasjoner i karosseri og motor, så hvilken det er blir litt sært å vite. Neppe Shelby. En Bristol Ace? PS: Nå ser jeg at AC Cobra var noe av det første som ble foreslått. Men siden Bristol Ace eller AC Bristol på et Cobra-nettsted ikke regnes som en Cobra men som en forløper og inspirasjon, samt at grill, luftinntak og støtfangere er ganske så likt, står forslaget om Bristol Ace ved lag. Noe sånt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:1961-ac-001.jpg Endret 2. april 2008 av Svinks Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Du tar nok feil. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Du tar nok feil. Har du et bilde i en annen vinkel? Eller kan du gi noen hint om land, eller hva bilbyggeren ellers er kjent for, eller om vi er før eller etter 1960? Endret 2. april 2008 av Svinks Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Vi er før 1960, bilen er en nær slektning til Fiat 8V. Dette merket var også veldig involvert i produksjonen av Fiat 8V. Denne bilen har samme motor som man finner i 8V, 122hk og en toppfart på over 200km/t. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) OK, det er en 1953 Siata 208S. Her er en ny oppgave med det samme, om denne er for nedsnødd kommer det flere bilder etter hvert. Endret 2. april 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Synts formen ligner litt på en Citroen BX Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Korrekt. Sånn så den ut neste morgen: Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Hehe, kjente det igjen på skjermen som går over hjulene bak.. En annen kan godt legge ut, orker ikke finne en ny ein nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå