Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde de bare tatt det beste fra begge.. Rompa på SZ er alt for høy, og fronten på zagato-lancia'en ser heslig ut (som med alle lancia fra mid 90 frem til nå)

Noen andre får ta en ny bil, har ennå ingen på lur.

Så først oppdateringen din nå. Bilene er ikke utviklet sammen, men siden Zagato står bak begge er det kanskje naturlig at de deler visse likheter. Alfa Romeo Sz er basert på en Alfa Romeo-sedan (husker ikke hvilken i farta) og Lancia Hyena er basert Interrale. Selv synes jeg bilen har et ganske kult og ogrinalt design, og mange av grunnprinsippene har blant annet Giugiaronne kopiert på Alfa Romeo Brera (selv om denne ikke kler det like godt).

Natta.

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Strengt tatt ikke en juvel - navnet på bilen betyr "smykke" i videste forstand fra juveler til billig bling, og er avledet fra det bretonske ordet for ring, som igjen er avledet av "biz" som er bretonsk for finger, i følge Wiktionary.

Denne bilen ble produsert i 214 elns. eksemplarer 1959-1964, men av biler bygd på samme platform (bokstavelig talt) ble det bygd ca sju millioner fra 1948 til 1990.

Lenke til kommentar
Strengt tatt ikke en juvel - navnet på bilen betyr "smykke" i videste forstand fra juveler til billig bling, og er avledet fra det bretonske ordet for ring, som igjen er avledet av "biz" som er bretonsk for finger, i følge Wiktionary.

Denne bilen ble produsert i 214 elns. eksemplarer 1959-1964, men av biler bygd på samme platform (bokstavelig talt) ble det bygd ca sju millioner fra 1948 til 1990.

Du har nok rett. Det er bare jeg som ikke er så god i fransk.. :blush:

Lenke til kommentar

Det er neppe tvil om at Mythos og Perjohan har identifisert den, men de har tydeligvis valgt å ikke "løse" oppgaven.

Nå tar jeg snart påskeferie (noe mange andre her allerede har gjort ser det ut til). Min påske blir garantert nettfri, så om noen i løpet av de kommende ti dagene har lyst til å legge ut en ny oppgave, er det sikkert greit, uansett om noen nevner navnet på denne 2CV-avarten bygd i Slough, GB, eller ikke.

GOD PÅSKE! :)

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...