Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Britisk, jepp. Om bilen har plastkarosseri vet jeg sannelig ikke om stemmer, men ut fra det jeg kan lese av bilder så skulle det ikke forundret meg. Det sies at Colin Chapman (lotus' grunnlegger) en gang sa en småkjent kommentar om bilen. Den bilen som er avbildet er faktisk til salgs.

 

;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er en Marcos Mantis.

1970 - 1971, 32 produsert, fire seter, stålrørschassis, Triumph TR 6 motor og forhjulsoppheng. Marcos hadde også biler med finerchassis, og med selvbærende glassfiberkarosseri.

 

Og sitatet til Colin Chapman? Kan det ha vært "simplify, and add lightness"?

Lenke til kommentar

Neida, sitatet var noe så enkelt som "'You have something there, Jem". Marcos Mantis er faktisk to biler, og dette er da Marcos Mantis 2+2. Marcos er et selskap som har en tendens til å produserer stygge/sære design, se blant annet Marcos Mantis (den andre),Xylon og Mini Marcos.

 

;)

Lenke til kommentar
Irans nasjonalbil, altså Khodro ... (føy til noe her)? Slike oppgaver er alltid å ekle. :D

Det stemmer at den er produsert av noe som kalles "Iran Khodro Industrial Group". Hvor "khodro" betyr bil. Men som "merkevare" het den noe annet. Den ble produsert fra 1967 til 2005, og jeg trodde den virkelige ledetråden skulle være at den er ganske så lik den britiske 1967-modellen den er basert på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...