Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Dette må vel være bilen som oppfant "badge engineering": Endret 26. februar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
warpig Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Synes den ligner på en BMC (eventuelt Leyland?) Morris 110, men jeg tipper at det er en japansk bil basert på denne modellen? Glem det ... Forvirrende uansett. Endret 26. februar 2008 av warpig Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Den ligner definitivt på en BMC 1100, men er ikke japansk. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Morris eller Austin 1100? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Authi De Luxe? Hva som er veldig "de luxe" med denne bilen er for øvrig et mysterium. Det kan vel kanskje peke på hvor lite "de luxe" resten av modellrekken var? Endret 26. februar 2008 av warpig Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ikke Austin, ikke Morris, jeg tror ikke engang den hadde "1100" i modellbetegnelsen. Og ikke Authi [edit:] fra Spania, men den er ialle fall fra samme del av verden. Endret 26. februar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
warpig Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ikke Austin, ikke Morris, jeg tror ikke engang den hadde "1100" i modellbetegnelsen. Og ikke Authi [edit:] fra Spania, men den er ialle fall fra samme del av verden. Tok bare å leste på Wiki nå. Jeg var ikke klar over at såpass mange merker hadde prydet grillen på denne bilen (derfor jeg også tenkte at den var japansk basert på denne modellen). Jeg har funnet ut at MG 1100 er lik bortsett fra at det ser ut som en billigere modell uten lister, Wolsey 1100 finner jeg ingen bilder av, Riley Kestrel har annerldes grill og dette har Vanden Plas Princess også. Så mye var Wikipedia alstå verdt. Jeg har altså kommet frem til at du må ha lagd bilen selv. Endret 26. februar 2008 av warpig Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Innocenti? Har du modellbetegnelsen også? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Innocenti? Har du modellbetegnelsen også? (Austin) J4? Det er iallfall den som ligner mest på denne siden: http://www.ado16.info/italian_market.shtml Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Innocenti? Har du modellbetegnelsen også? (Austin) J4? Det er iallfall den som ligner mest på denne siden: http://www.ado16.info/italian_market.shtml Ja, eller Innocenti Austin I4 i følge denne siden: http://austin-rover.co.uk/index.htm?akaado16f.htm Der jeg fant den het den Innocenti J4: http://en.wikipedia.org/wiki/Innocenti Og det burde kanskje vært link i Wikipedia mellom siden Warpig så på og Innocenti. Bilen var konstruert av Sir Alec Issigonis, mannen bak Mini, men designet av Pininfarina. Den hadde hydrolastic-fjæring, en enklere konstruksjon enn det Citroën brukte, men gjorde noe av samme nytten. Min første bil var en Austin 1100 som jeg kjøpte for vrakpantpris av en nabo. British Racing Green farge og uten sideblinklysene på forskjermen, eller lik Innocentien på bildet. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Leste test av denne i Teknikens Värld for mange år siden og fikk litt lyst på jeep... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Svaret er neppe at dette er en Jeep YJ Wrangler, eller noen annen modell fra Chryslerfirmaet som heter Jeep, men en ganske frekk kopi? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Det er nok en annen produsent som har blitt "inspirert" her, ja Lenke til kommentar
warpig Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Mitsubishi har i hvert fall lagd en Jeep-etterligning. Er dette også en japansk versjon av jeep-legenden? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Niks. Noen stikkord: Diesel, Peugeot. Lenke til kommentar
drz Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 offroadsportsbil fra et lite franks firma med peugeot disel motort? vill gjettning Lenke til kommentar
warpig Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Mahindra Jeep da. Synes samtlige jeep-etterligninger ser like ut. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2008 Mahindra Jeep da. Synes samtlige jeep-etterligninger ser like ut. Mahindra er riktig, nærmere bestemt Mahindra Bahia. De klarte å spy ut en etterligning av YJ Wrangler med rektangulære frontlykter samme år som originalen kom, 1987. Diesel-versjonen fikk endel skryt pga motoren som ikke lot seg kvele, en 2.1-liter som Peugeot brukte mye på 80-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå