Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Citroen LN da? (Jepp, gjorde et wikipedia-søk).

 

Stemmer! :thumbup:

 

Da LN ble lansert i Norge var slagordet "Liten og Nøysom". Med 2CV-motor og litt glattere linjer gikk den nok på under halvliteren på mila, og den var så liten at man kunne sitte i førersetet og tørke dugg av bakruta, men den solgte dårlig, og ble populært kalt "lite nyttig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Ja, husker faktisk reklamene med dette (tror jeg gjør det i hvert fall), men jeg tror jeg aldri noensinne har sett en kjøre rundt. Til gjengjeld har jeg sett min andel av Citroen Visa gjennom tidene, og denne bilen deler i hvert fall alt av platform og sliktt med Peugeot 104, så jeg regner med at også LN har en familieforbindelse med Visa og (hvordan skulle den unngå det?).

 

Det er fortsatt fritt frem for alle å legge ut ny.;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Tror nok vi snakker om bilhistoriens dårligst integrerte grill.:)

 

Jepp, mye spesiellt fra den kanten av verden.. Bl.a. denne visaen som er en 81 eller nyere.

 

Edit: etter litt googling finner jeg ut at disse må være mellom 81 og 83..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
-.-" ja... mr.festbrems!

 

Hehe, men jeg tror nok mange var klare over hvilken bil dette var. Bilen blir jo tross alt regnet som tidenes første supersportsbil etter hva jeg har hørt. Mercedes 300sl blir på sin side regnet som tidenes første superbil, og slik går man seg vill i definisjons-jungelen.

 

Har du lyst, har du lov har med tiden blitt et etablert utrykk. Ergo kan du ta neste oppgave også om du ønsker dette.

 

:yes:

Lenke til kommentar
er det en eller annen versjon av Aston Martin DBS ?

 

EDIT: nei , den ser litt for spinkel ut til å være aston

 

Jepp, dessuten har Aston Martin kun produsert to firedørs biler (foruten konseptbiler og prototyper), henholdsvis Aston Martin Lagonda Rapide og forskjellige varianter av Aston Martin Lagonda (en facliftet versjon, en vanlig sedan og en shooting brake - selv om den sistnevnte ble laget av en ekstern fabrikant oppå ferdigproduserte biler etter hva jeg vet).

 

Kom man frem til et land bilen kunne stamme fra?

 

Linjeføringen minner meg om en simplere form for Monteverdi sitt design, derav også mine tanker til Bristol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...