Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Nettopp. En cool bil med sentralramme ala Lotus Elan og plastkarosseri. Hjulopphengene var plukket fra Ford Zodiac MkIV, det var skivebremser på alle hjul og totalt ble det laget 43 slike biler, altså ikke noen gigantproduksjon, men likefullt et serieprodukt. Det ble levert noen få åpne utgaver blant de 43. Sirex var LMXs eneste modell og den var formgitt av Eurostyle i Torino. Prisene for å få tak i en av de nå er ikke avskrekkende, men LMX er ikke ofte til salgs.

Mythos sin tur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som er så flinke, har dere lyst til å hjelpe meg med et mysterieum?

Denne bilen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

PICT0173.jpg

PICT0174.jpg

Hvilket merke/modell?

Faren min var i afrika med jobben en tur nå og der brukte de den bilen, men ingen visste hvilket merke eller hvilken modell det var så han kjørte rundt i 6 uker, med en bil han ikke ante hva var. Bruksanvisningen var på kinesisk eller et eller annet.

Beklager om jeg ødelegger for leken deres. Feel free to ignore this post i så fall.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
skiltnummer er redigert.

Det var originalt 2T1 8357, ikke sant? Og bilen er en 1993-modell. ;)

Men skiltet er ti år yngre, serien tsjekkerne brukte i 2002 til 2004. Etter 2004 fortsatte same nummerserie og design, men med blå euroband i venstre skiltkant.

http://www.olavsplates.com/czech_republic.html

PS:

Dermed tipper jeg at det er et blindspor at den har tsjekkiske skilter. Bilen kan være bruktimportert dit fra hvor som helst. Hadde ikke Talbot blitt nedlagt noen år tidligere, hadde denne designen vært en naturlig videreutvikling av en Tagora.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Jeg synes den ser veldig tsjekkisk ut, er enig med SeaLion i skiltnummeret. :yes:

Ser tsjekkisk ut som i tsjekkiskregistrert, eller bygd i Tsjekkia?

Noen Skoda er det neppe. Tatra er vel nedlagt for flere tiår siden. VAG bygger også andre biler enn Skoda i Tsjekkia, men noen Golf, eller for den saks skyld VW, er det ikke. Finnes det andre tsjekkiske biler?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...