Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2CV og alle avledede modeller som Dyane, Mehari, varebilutgaver etc har disse felgene. Med tre hjulmutre. Og, så vidt jeg kan se, den dekkdimensjonen, med 125-135 mm bredde på 15" felg blir det selv med 80-profil det forholdet mellom høyden på dekket og felgen.

Renault 4 og sikkert også endel andre franske biler har hatt lignende felger, men der har felgdiameteren gjerne vært mindre, dekkene noe bredere, og mer gummi i forhold til felg.

Derfor regner jeg med at dette er en heftig styla 2CV, evt Dyane eller Mehari.

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en produksjonsmodell fra Citroën (eller noe annet fransk merke), og det er ikke noen av de alminnelig kjente kit-car-ombygningene. Dette er hjemmebygg, eller en veldig sjelden kit-car, basert på 2CV.

Lenke til kommentar
Hispano-Suiza er som navnet sier spansk-sveitsisk.

Hispano-Suiza ble laget i Barcelona i Spania fra 1904 til 1944 og i Seine i Frankrike fra 1911 til 1938. Det var riktignok den sveitsiske ingeniøren Mark Birkigt som konstruerte de første bilene, men merket regnes som spansk-fransk. De fleste bilene ble imidlertid produsert i Frankrike, så mange regner Hispano-Suiza som et fransk merke.

Mysteriebilen er en Peugeot 203 Darl'Mat Competition LeMans.

http://les203.free.fr/203comp%E9tition.htm

Den som vil kan legge ut en ny bil.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...