turboknut Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg synes også jeg har sett dette før, og "har det på tunga". Den første bilen jeg tenkte på var Glas, men jeg har ikke funnet noen bil som ser ut som denne når jeg har søkt på nettet. Jeg vil anta at denne bilen ikke er en DDR-bil siden den har så fin design og attpåtil har hvite dekksider. Altså må den komme fra Vest. Jeg kan tenke meg at det er en bil fra en fabrikk som sluttet å eksistere, eller ble kjøpt opp av en annen fabrikk - og at dette er en bil som kun var i produksjon en kort stund. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ikke Glas, men ellers er dere på rett spor. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har ikke så veldig lyst til å google i timesvis for å se om jeg finner noen som ligner. Den har jo omtrent samme lykter som NSU 1000 TTS har - er det noe slektskap der? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nei, ikke egentlig. Og når jeg sier "ikke egentlig", så er det med en villet undertone, men glem det, for det er ikke en NSU. Bilen er forresten designet av Bertone, dessuten fantes det en søstermodell med et annet navn og et annet merke i fronten (nå har jeg nesten røpt for mye). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hva med gordon keeble? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nei, det er ikke en britisk Gordon Keeble. Denne biler er som sagt tysk, med en søstermodell fra et annet bilmerke fra et annet land. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg går å lurer på om det kan være en Neckar. Far min hadde en Neckar Jagst og de har jo italienske søstre. Neckar produserte jo også større biler og det er vel ikke umulig at de også produserte denne bilen som jeg ikke finner bilde av på nettet (ennå). Jeg synes bilen ser italiensk ut, og det er vel ikke så rart siden Bertone har designet den - så vidt jeg vet så hadde ikke Bertone oppdrag for så mange tyske bilfabrikker på 50 og 60 tallet bortsett fra BMW, - og denne bilen har jo ingen nyrer i grillen - så BMW er nok utelukket. Derfor tror jeg at Fiat har gitt dem oppdraget med å designe en Fiat - og at dette da er Neckarvutgaven. Designmessig ser den ut til å være fra første del av 60tallet. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fant bilde av den nå - Neckar 1500 TS Coupe Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Korrekt. Neckar het opprinnelig NSU-Fiat og ble produsert på NSUs tidligere bilfabrikk i da NSU i 1929 ga opp bilproduksjon og konsentrerte seg om motorsykler. Men da NSU i 1957 bestemte seg for å begynne med bilproduksjon igjen ble NSU-Fiat omdøpt til Neckar, oppkalt etter elven Neckar. Bilmerket Neckar ble avsluttet i 1971. Søstermodellen til Neckar 1500 TS Coupé var den italienske Siata TS Coupé og begge bilene var basert på Fiat 1500. Din tur turboknut. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hva har vi her? Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lar jeg meg lure av deg når jeg sier at den kan være en Rambler? Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ja du lar deg nok lure da ja... Men likheten er jo der - det ser jeg også Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Nash og Rambler er jo like (vel... ikke så like, men samme fabrikk), da. Men denne har jeg ikke sett før. Endret 17. september 2007 av perjohan Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tysker som emigrerte til Mexico? Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Gjorde nok det ja Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Mythos kjenner nok svaret, nemlig Borgward 2,3 P100, Borgwards aller siste modell. 2,3-litersmotoren ga 100 hester, bilen veide 1235 kg, hadde uavhengige hjuloppheng på alle hjul og kunne fåes med luftfjæring. Den var i produksjon i Tyskland 1959-1961. I 1961 ble tyske Borgward konkursbegjært og kjøpt opp av BMW, men i Mexoco fortsatte produksjonen av Borgward 2,3 P100 til slutten av 60-tallet. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det er helt riktig det. Bilen er tysk (og kanskje en av BMW 7-seriens forfedre??) Lenke til kommentar
Anwa Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Noen som klarer denne? Endret 19. september 2007 av Anwa Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det var ikke din tur, Anwa, men bilen er en Auto Union Wanderer W25K fra 1936. Lenke til kommentar
Anwa Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Beklager! Trodde den forrige var ferdig pga turboknut som spurte om forrige bildet sa du svarte riktig. Helt riktig forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå