Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok en VW Golf/Rabbit mk.1 i utgangspunktet, men bilen på bildet ser ut til å være omtrent 20 cm bredere enn normalt. Jeg synes å huske at det en gang ble bygd en breddet Golf med motor fra Porsche eller noe. Så spørsmålet blir å finne ut hvem som bygde om denne spesial-Golfen.

Skal vi nå se om hukommelsen fungerer, bygde ikke sveitseren Sbarro en vill doning med turbomatet 928-motor i baksetet, der motor-"lokket" bestod i å løfte hele hekken på bilen? Men var den bilen breddet tro?

golf2nn9.jpg

Nei, Sbarro Golf Turbo ser ikke ut som den samme bilen som i oppgaven, for Sbarro-bilen er normalbred.

Hmmm ... :hmm:

Lenke til kommentar

Er vel en Golf for bredskuldrede folk. Du har jo Golf for høye folk (Golf Plus), så kanskje dette er en Golf Minus?

Nei, - er vel ikke det...

Lagde ikke en tysker en Golf som egentlig var en Porsche 928? Golf 928?

På Gatebil i sommer var det en svensk Golf I med bakhjulstrekk, - speakeren påstod at dette var verdens eneste bakhjulsdrevne Golf.....helt til jeg fortalte han at det fantes noe som het Golf 928 som var bakhjulsdrevet.

Han nevnte ikke mer om det, - men at Nissan 200SX'n ikke var en Toyota Celica fikk han ikke med seg........ hehe.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er vel en Golf for bredskuldrede folk. Du har jo Golf for høye folk (Golf Plus), så kanskje dette er en Golf Minus?

Nei, - er vel ikke det...

Lagde ikke en tysker en Golf som egentlig var en Porsche 928? Golf 928?

På Gatebil i sommer var det en svensk Golf I med bakhjulstrekk, - speakeren påstod at dette var verdens eneste bakhjulsdrevne Golf.....helt til jeg fortalte han at det fantes noe som het Golf 928 som var bakhjulsdrevet.

Han nevnte ikke mer om det, - men at Nissan 200SX'n ikke var en Toyota Celica fikk han ikke med seg........ hehe.

9492295[/snapback]

Hehe, herlig :D

---

SeaLion; du har helt rett. Dette er et Artz-prosjekt :) Vær så god, neste bil!

Lenke til kommentar

Hvorfor akkurat 20. Hvorfor ikke 30? Eller 199 og tre prototyper?

Nei, takke meg til. Ingen konseptbiler i utgangspunktet, det får være regel nok. Vi må da få lov til å ha litt mangfold og variasjon, og en bil som er produsert i kun 6 eksemplarer kan være minst like kjent som en bil produsert i 1006 eksemplarer. Artz er et eksempel på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...