Misantropen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Er ikke det bare en Golf som byttet navn når den skulle sleges i USA? Golf 1 m.a.o.? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er nok en VW Golf/Rabbit mk.1 i utgangspunktet, men bilen på bildet ser ut til å være omtrent 20 cm bredere enn normalt. Jeg synes å huske at det en gang ble bygd en breddet Golf med motor fra Porsche eller noe. Så spørsmålet blir å finne ut hvem som bygde om denne spesial-Golfen. Skal vi nå se om hukommelsen fungerer, bygde ikke sveitseren Sbarro en vill doning med turbomatet 928-motor i baksetet, der motor-"lokket" bestod i å løfte hele hekken på bilen? Men var den bilen breddet tro? Nei, Sbarro Golf Turbo ser ikke ut som den samme bilen som i oppgaven, for Sbarro-bilen er normalbred. Hmmm ... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 SeaLion er veldig inne på noe, men som du selv sier, det er ikke Sbarro-utgaven jeg er ute etter. Den ble ikke bygget i så veldig mange eksemplarer om jeg husker rett, men den er heller ingen konseptbil. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Er vel en Golf for bredskuldrede folk. Du har jo Golf for høye folk (Golf Plus), så kanskje dette er en Golf Minus? Nei, - er vel ikke det... Lagde ikke en tysker en Golf som egentlig var en Porsche 928? Golf 928? På Gatebil i sommer var det en svensk Golf I med bakhjulstrekk, - speakeren påstod at dette var verdens eneste bakhjulsdrevne Golf.....helt til jeg fortalte han at det fantes noe som het Golf 928 som var bakhjulsdrevet. Han nevnte ikke mer om det, - men at Nissan 200SX'n ikke var en Toyota Celica fikk han ikke med seg........ hehe. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Tyskeren som laget breigolfen var Artz. Rent teknisk var dette en Porsche 928 med Golf-skall, selv interiøret og understellet var plukket fra Porschen. Det ble bygd omtrent 6 eksemplarer av denne bilen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er vel en Golf for bredskuldrede folk. Du har jo Golf for høye folk (Golf Plus), så kanskje dette er en Golf Minus? Nei, - er vel ikke det... Lagde ikke en tysker en Golf som egentlig var en Porsche 928? Golf 928? På Gatebil i sommer var det en svensk Golf I med bakhjulstrekk, - speakeren påstod at dette var verdens eneste bakhjulsdrevne Golf.....helt til jeg fortalte han at det fantes noe som het Golf 928 som var bakhjulsdrevet. Han nevnte ikke mer om det, - men at Nissan 200SX'n ikke var en Toyota Celica fikk han ikke med seg........ hehe. 9492295[/snapback] Hehe, herlig --- SeaLion; du har helt rett. Dette er et Artz-prosjekt Vær så god, neste bil! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bør en ikke stille som krav at bilen i det minste er laget i 20 eksemplarer?? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvorfor akkurat 20. Hvorfor ikke 30? Eller 199 og tre prototyper? Nei, takke meg til. Ingen konseptbiler i utgangspunktet, det får være regel nok. Vi må da få lov til å ha litt mangfold og variasjon, og en bil som er produsert i kun 6 eksemplarer kan være minst like kjent som en bil produsert i 1006 eksemplarer. Artz er et eksempel på det. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva med denne snodige skapningen: Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvorfor akkurat 20. Hvorfor ikke 30? Eller 199 og tre prototyper? 9492785[/snapback] Derfor... Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 den kjenner jeg noen som har suzuki. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hvorfor akkurat 20. Hvorfor ikke 30? Eller 199 og tre prototyper? 9492785[/snapback] Derfor... 9493029[/snapback] Hva med 349? Hvorfor? Jo, derfor ... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Daihatsu Naked? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Javisst. Din tur. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Daewoo? Den ser litt koreansk ut, selv om photoshooten utvilsomt at foregått i et middelhavsland (Hellas, Malta etc). Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Den er ikke koreansk, og altså ikke daewoo. Hvor bildet er tatt vet jeg dessverre ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå