Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I sommer kom jeg uforvarende oppi noen dramatiske "mafia" saker i London. Feil mann på feil sted (...igjen. Jeg er rene Forest Gump.)

Biljakt, skyting (mange hull i den bilen som er lagt ut her), skikkelig undergrunns-oppgjør og hele biljakten stoppet på fortauet 50 meter bortenfor meg...

 

Noen som vet hva slags bil dette er?

 

Skulle tro det er relativt enkelt.

post-133271-1189119830_thumb.jpg

Endret av turboknut
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Drev ikke Honda og lekte seg med noe sånt en gang?

9443892[/snapback]

 

Du er i helt feil verdensdel for og si det slik, dette er ikke en japaner...

 

 

@Dipstick: Det er ikke en hybrid, men den deler noe av filosofien med hybrid: miljøvennlig

Lenke til kommentar

Jepp. M35 var Citroëns første Wankelmotorbil, karosserimessig var det en Ami med coupékarosseri, og understellet var av samme type som på DS, altså hydropneumatisk fjæring inkludert nivåregulering. Den lille Wankelmotoren ga 45 hester og en toppfart på 145 km/t. De fleste M35-ene ble tatt tilbake til fabrikken og skrotet, Citroën fryktet dyre garantisaker. Kun noen yttert få eksemplarer ble reddet, noe som gjør at samlerprisen på en sånn nå er helt hinsidig.

 

Sånn sett minner M35-historien ganske mye om skjebnen til GMs elbil EV1, og de fleste EV1 ble tatt tilbake av GM og skrotet, kun noen få ble reddet. Tiden får vise om det blir tilsvarende samleverdistigning på EV1 som det har blitt for M35.

 

Din tur.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
SeaLion vet også mer enn han vil ut med. Morsom oppgave. :thumbup:

9444510[/snapback]

 

Hehe, da får vi se om det er andre som vil friste lykken.

 

Og bare for å gi et lite hint: det er ikke helt tilfeldig at turboknut nevner Porsche 928.

 

Edit:

Sealion: tenke forresten at dette var en bil du ville ta på strak arm...

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...