Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligna også voldsomt på en Cadillac fra 30 tallet også, men den mangler reservehjulet på skjermen. Var ikke akkurat lett den der.

Tenkte kanskje det var en ganske ny bil som ser ut som en gammal når jeg så interiøret og sånt, men er ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Det er en Panther De Ville, lagd på 80-tallet. Med Jaguar V12-motor og Bugatti-look. Jeg har sett andre bilder av denne, men uten jaguaren på panseret. Jeg vet ikke om jaguarfiguren er original, men har vel sikkert (kanskje?) noe der å gjøre siden det sitter en Jag-motor i bilen.

EDIT: Jeg søkte på denne (skulle vært gjort det først). Den er trolig omtrent ti år eldre enn jeg først trodde.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Dette er ikke oppgaven men siden vi har samlet kremen i Norske bilkjennere i denne tråden så har jeg et spørsmål:

Kjenner noen av dere til denne typen VW?  Tok bildet i Hellas for 2 år siden og har ikke sett noe liknende før. Hadde VW merke i fronten og lykter fra 411.

Bilen var relativt stor, nesten som de gamle VW Pickupene.

Fikk kun tatt et dårlig bilde av fronten som nesten ikke viser noe som helst pga lang avstand og mye rart foran bilen.

De som ikke er sikker på at de vet hva slags VW dette er trenger ikke svare.

9229493[/snapback]

Hørt om Pan-car? ikke jeg heller... det er en bilprodusent i hellas som lager sine modeller basert på volkswagen. Denne Pan-car 3 wheeler truck "tax saver" som jeg tror du sikter til ble produsert mellom 1968 og 1992. Pan-car står forøvrig for PANAYIOTIS CARAVISOPOULOS. Selskapet gikk forøvrig konkurs i 1994. Siden det er mange modeller og få bilder av disse finner jeg ikke akkurat den med 411 lykter.

Greek-3-wheeler-VW-van.jpgPanCar3Wheels.jpg

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Bilen er designet av Virgil Exner og bygd i 1965 i 1 eksemplar av italienske Ghia. Bilen ble bygd på et understell fra Bugatti Type 101 som ble kortet med 46 cm av Ghia. Dette var ett av sju Bugatti Type 101-understell, 101-modellen var en etterkrigsutgave av Type 57. Bugatti 101 C Exner eies i dag av usaneren William Lyon.

Mer om denne vakre bilen på http://www.madle.org/ebug.htm

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...