Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at Mythos er enig i mitt svar så jeg slenger ut neste oppgave.

Denne bilen fant vi i en låve, og den var i meget god stand. Bilen var solgt ny hos Østlandsk Auto i Sarpsborg en gang før 2. verdenskrig og var satt sammen på denne bilfabrikkens fabrikk i Köbenhavn. Dvs at det er en norsksolgt bil med full historie fra Norge.

Bilen har alltid hatt samme registreringsnummer og hadde bare to eiere før meg. Da jeg overtok bilen hadde den stått fra 1969 til 1998 og dette bildet er tatt i 2003 etter at bilen var påkostet en liten formue i restaurering.

Hvilken bil fra hvilket år er dette. (Bilmerket og årsmodell holder)

post-133271-1185556077_thumb.jpg

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Når jeg skrev "en gang før 2. verdenskrig" så ble den solgt i februar det året som bilen er av årsmodell. Leste gjennom posten min og så at det kanskje var litt diffust/kunne misforstås, men det var bare fordi jeg ikke ville avsløre årsmodellen.

Dvs at den nok ble sendt fra USA midt på sommeren året før, og denne årsmodellen var den første med helt ståltak.

Det var ikke så lett å få presset en stor stålplate til et stort tak - og ovalt alle veier var det jo også. Årsmodellen før hadde pergament-tak og bare takrammen (kantene) var i stål.

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...